2013. április 3., szerda

Húsvéti ételeim és dekorációs kézműves munkáim

Ahogy írtam már előzőleg nagyon nehezen hangolódtam a húsvétra. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem érdekelt, hiszen  a kézműves dolgaimat már jó előre elkészítettem, de az ételek az utolsó napokban álltak össze, hogy mi is legyen. Ételekben ne várjatok különleges dolgokat csak amit mi szeretünk, de azt hiszem, hogy ezzel mindenki így van, hogy azt süt-főz amit szeret, nem akkor kísérletezik új dolgokkal - ez különben sem jellemző rám - amikor ünnep van vagy vendégei vannak. A kézműves dolgokat is én festettem, írókáztam, rajzoltam, varrtam, gyurmáztam, szabtam, hímeztem, kötöttem stb. Remélem, hogy ötletadónak jó lesz, találtok köztük olyat ami - ha az idén már nem is - jövőre elkészülhet.
Raguleves
Húsgombócos káposzta - már van a blogomban
Halászlé (ezt nem volt időm lefotózni) - már van a blogomban
Süllő rántva hasáb burgonyával tartármártással - már van a blogomban
Cigánypecsenye petrezselymes burgonyával, paradicsomsalátával, téli kovászos uborkával ITT
Sült csirkecomb petrezselymes rizzsel, majonézes kukorica-zöldborsósalátával ITT
Majonézes kukorica-zöldborsósaláta ITT
Sonkatölcsér ITT
Pick békebeli sonka
Kakaós fonott kalács recept ITT
Csudajó (tényleg ez a neve) recept ITT
Csokoládés-kókuszos szelet - recept ITT
Na és italok, de azt minek fotózzam, igaz?

A kézműves dolgaim: írókázott tojások, tojás írókázás eszközei, filc csibék tyúk, filc nyuszi tojástartó, nyurga gyöngyös tyúkok, natúr koszorún tojások lógnak alatta kötött fészekben kötött tyúk, filc tojástartókban az írókázott tojásaim, natúr tojáson öntapadós betű és szív, a negyedik natúr tojásra pedig filc tollal rajzoltam kalapos nyuszit, műfűben valódi tojáshéj és sógyurma csibék, nyuszik, gomba, mellette kosárban fimo gyurma nyuszi és tojások, sógyurma tojáskoszorú lapos tojások rákötve, sógyurma tojáskoszorú szalaggal összekötve, tojásfa vesszővel körberakott üvegben hántolt fűzfaág rajta a tojásaim és csibék (sajnos egy árva zöld ág sem volt, az aranyvessző sem virágzik  még a barka pedig nem volt szép), tyúkfüzér fehér kartonra rajzoltam és kivágtam, festettem, műfüvet tettem az aljára gyöngyfonallal egymáshoz kötöztem kb. 12 cm-re 6 db, lógatva jól mutat pl. ablakban






6 megjegyzés:

  1. Azért nagyon jól sikerült a húsvétra hangolódás, finomakat főztél és sütöttél, és szépen feldíszítetted a lakást :)!

    VálaszTörlés
  2. Sok finomságot ettetek! A tojások is gyönyörűek lettek, nem beszélve a többi dekorációs díszeidről :) Gratulálok, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nahát Lívia, hogy te milyen ügyes vagy, a húsvéti díszeid nagyon édesek, különösen a filc csibék meg a kakasok tetszenek, de a többi is nagyon jó, nekem sajna ilyesmihez se kézügyességem, se idegeim nincsenek, én ezekhez kétbalkezes vagyok, ezért én mindig veszem az asztali és egyéb díszeket, az ételeid mind finomak, kivétel nélkül mind megenném:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó és örülök, hogy elnyerte a tetszésedet amit itt láttál. De meg kell, hogy mondjam, hogy ez nem egy rögtönzött kézműveskedés, mert én évtizedek óta csinálom. Sőt volt időszak amikor vásároztam, múzeumokban volt kiállításom stb. A munkáim zsűrizettek voltak. Ma már csak a családom és a magam örömére csinálom, mert az alkotást, legyen az a legkisebb és legegyszerűbb nagy örömforrás és nem lehet abbahagyni.

      Törlés