2013. április 14., vasárnap

Csokoládés-kókuszos szelet


Ez a süteményem is a húsvéti menüben található ITT, de még nincs a receptje a blogomban így most leírom. Egyszerű kavart sütemény amit lehet kockára vágva is készíteni, ekkor egy kis téglalap alakú vagy négyzetes tepsibe kell sütni. Én hasonló tepsiben sütöttem mint az őzgerinc forma, de magasabb oldalú és sima felületű a tepsi, így lettek magas szeletek. Tehetünk a tésztába is kókuszt és foltokban csokoládét, akkor amikor már a tepsibe öntöttük, úgy még finomabb.

Hozzávalók: 10-12 szelet, de vágható vékonyabbra is

30 dkg liszt, 2 dl tej, 20 dkg cukor vagy fruktoz, 5 dkg Ráma margarin, 1 egész tojás, 2 ek folyékony méz, 1 zacskó sütőpor
Máz: 
20 dkg margarin, 6 ek. cukor,  3 ek. kakaó, 6 ek. tej
A margarint felolvasztottam és belekevertem a többi hozzávalót. Kicsit hidegre tettem, hogy ne legyen olyan folyós és ráöntöttem a krémet a sütire és elkentem rajta simára.

A cukrot, Rámát, tojást, mézet habosra kevertem, és a lisztet az elkevert sütőporral a masszához adtam, higitottam a tejjel, és jól összekevertem.. Sütőpapírral kibéleltem a kisméretű tepsit és beleöntöttem, elsimítottam a tetejét. Lassú tűznél sütöttem, hústűvel ellenőriztem a belsejét. Amikor megsült kiborítottam és az egész felületét bekentem a mázzal és jól megszórtam a kókuszreszelékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése