2013. április 8., hétfő

Kakaós fonott kalács


A húsvéti menüben található a kalácsom fotója ITT, de most leírom a receptet is hozzá.  Mi elsősorban a kelt tésztákat szeretjük, meg a gyorsan elkészíthető kevert tésztákat, pitéket, és tortában csak a gyümölcsösöket, de nem maradhat ki a palacsinta meg a gombóc sem.. Ezért húsvétkor is kelt és kevert készült.

Hozzávalók: 1 db-hoz

45 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 2,5 dl tej,  6 dkg cukor vagy fruktoz, 3 egész tojás (ebből 1 db kell a kenéshez, de csak a sárgája), 3 ek. étolaj, csipet só
Töltelék: 18 dkg margarin, 2 púpos ek. kakaó, 1 tasak vaníliás cukor, 12 dkg porcukor vagy fruktoz

A lisztet tálba szitáltam és a kevés cukorral felfuttatott élesztőt beletettem a többi hozzávalóval együtt, és puha, rugalmas tésztát dagasztottam.  Fél órát pihentettem letakarva meleg helyen. A margarint, cukrot, kakaót krémesre kevertem, hogy kenhető legyen. A tésztát egyforma három részre osztottam. Mindegyik cipót kinyújtottam vékony, és közel téglalap alakúra és a háromfelé osztott tölteléket szépen, simára elkentem rajtuk, majd feltekertem mint a bejglit, kb. 50-60 cm-nek kell lenni. Ezután a három feltekert csíkból fontam a kalácsot. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és ismét fél órát pihentettem. Közben bemelegítettem a sütőt, a kalácsot lekentem a tojással és szép pirosra sütöttem. A tepsi alá egy tálba vizet tettem, mert a kelt tésztának a gőzre szüksége van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése