2015. május 8., péntek

Sült tarja fűszeres paradicsomszósszal, medvehagymás burgonyagombóccal


Mi szeretjük a paradicsomos ételeket, az összetevőit külön-külön is más változatban, mert sokféle formában készíthető. Lehet a gombóc friss bazsalikomos is, vagy a paradicsom zöldséggel dúsított vagy sonkával. 

Hozzávalók: 4 adag

Szószhoz: egy üveges sűrített paradicsom 36 dkg, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 ek olaj, só, bors,  1 tk.. morzsolt bazsalikom, 1 kk. oregáno
Gombóchoz: az ismert burgonyás gombóc, leírás ITT és egy kisebb csokor medvehagyma apróra vágva (de tehető bele még pépesített fokhagyma, ha nem elég a medvehagyma fokhagymás íze, bors)
Feltét: 4 szelet tarja - de más hús is lehet - 4 gerezd fokhagyma, só, bors, 2 ek olaj

A húst az olajban fehéredésig sütöttem, mellé szórtam az apróra vágott fokhagymát, borsoztam, sóztam és kevés víz hozzáadásával lefedve pároltam. Mindig kevés víz hozzáadásával puhára főztem, zsírjára sütöttem.
A leírtak szerint elkészítettem a burgonyás tésztát, fűszereztem és belekevertem az apróra vágott medvehagymát. Gombócokat formáztam és forró, sós vízben kifőztem.
A paradicsomszószhoz az olajban az apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem, beletettem az apróra vágott fokhagymát, majd a sűrített paradicsomot, sóztam, fűszereztem, kevés víz hozzáadásával összefőztem.


2 megjegyzés:

  1. Guszta lett és biztosan nagyon finom! Nálunk is tarja volt ma, igaz kicsit másképpen :-)
    Szép hétvégét nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, igen finom volt, szeretjük az ilyen ételeket.
      Nektek is legyen szép hétvégétek.

      Törlés