2017. július 5., szerda

Tökfőzelék darált húsos macesz roláddal


Amikor már ilyen meleg az idő mint most, akkor - de gondolom, hogy más is így van ezzel - nincs nagy étvágyunk, csak a könnyű és hideg ételek jöhetnek. Ilyen a főzelékek, a meggy- vagy piszkeszósz, csirkemell sütve, pohárkrémek, saláták, sok gyümölcs, kovászos uborka stb.
Most is tökfőzeléket készítettem aminek a receptjét nem írom le, mert már van ITT és ITT

Hozzávalók: 4 adag

Darált húsos macesz rolád

40 dkg sertéslapocka, de lehet más hús is, 3 db vastagabb szár újhagyma, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, de őrölt gyömbér is lehet, 3 db maceszlap, meceszliszt,  (annyi amennyi kell ahhoz, hogy lehessen akár gombócot vagy roládot összeállítani), zsemlemorzsa, 2 tojás, 10 ek. víz, 6 ek, olaj, fél csokor petrezselyem, olaj a sütéshez

A húst ledaráltam. A hagymát apróra vágtam és kevés olajban kicsit dinszteltem, beletettem az apróra vágott fokhagymát is, hozzáadtam a húst, sóztam, borsoztam és összekevertem, fedő alatt kicsit pároltam, majd félrehúztam.
A maceszlapokat apróra törtem  - nejlonzacskóba teszem és klopfolóval összetöröm. Tálba tettem a két felvert tojást, beletettem a kimért vizet és olajat, az összetört macesz lapokat, sóztam borsoztam és hagytam puhára ázni - ha szükséges kicsi vizet még önthetünk hozzá. Amikor már felszívta a folyadékot, akkor került bele a fűszeres hús, a maceszliszt - én ezt nem szoktam mérni - és az apróra vágott petrezselyem. Összekevertem és kis darabokat kivettem, rudakká sodortam, paníroztam zsemlemorzsába és forró olajban kisütöttem.




2 megjegyzés:

  1. Macesz roládról még nem hallottam, de biztos finom volt a tökfőzelékhez!
    Mi is így vagyunk, a nagy melegben nem kívánjuk a nehéz ételeket. Nekem sokszor egy leves és utána kis gyümölcs is elég lenne :-)

    VálaszTörlés
  2. Kati nem csodálkozom, hogy még nem hallottál róla, mert én találtam ki. Úgy gondoltam, ha levesbe jó a maceszgombóc - mert ezt is gyakran készítek - akkor hússal lehet belőle rolád is.

    VálaszTörlés