2017. április 8., szombat

Diós-mazsolás-almás rakott metélt


Ha édeset kívánok, akkor nálam kevés édesség van ami szóba jöhet, mert nem vagyok édesszájú. Nem szeretem a cukrászdák süteményeit, csak azt amit én készítek. Pl.: a gyümölcsös piték, lepények, gyümölcstorta, kókuszos sütik, linzerek, kelt tészták, kalácsok, az édes kifőtt tészták, rakott tészták, stíriai metélt, szilvás vagy sárgabarackos gombóc, túrógombóc, palacsinta, piskóta, vargabéles, rétes, gyümölcs fagylalt, pohárkrémek. Ez azért nem is annyira kevés, de én ezeket szeretem.

Hozzávalók: 4 adag

30 dkg széles metélt, 10 dkg darált dió, 6 dkg mazsola, 1 nagy zöld alma, 1 citrom reszelt héja, cukor ízlés szerint, 2 tojás felvert habja, 2 dkg olvasztott vaj és 1 dkg kenhető, 1 kk. őrölt fahéj

A tésztát kifőztem, leszűrtem és az olvasztott vajban átforgattam. A mazsolát beáztattam, majd átmostam, leszűrtem és leszárítottam. A vajjal kikentem a tűzálló tálam - olyan amibe pont négy adagnak való fér és kerek , de lehet négyszögletes is -  és a tészta felét elterítettem benne. A darált diót összekevertem a cukorral. A tésztára ráhintettem a diót, a reszelt citromhéjat, és a lereszelt, kinyomkodott almát is egyenletesen elterítettem és meghintettem a fahéjjal. A tészta másik felével beborítottam. A tojások felvert habját kevés cukorral édesítettem és elkentem a tészta tetején. A sütőben átsütöttem, vigyázva, hogy a hab csak enyhén pirulva száradjon. Négyfelé vágtam és tálaltam.

7 megjegyzés:

  1. Valóban, elég szép lista összejött az édességekből, amit szeretsz :-) Ez is nagyon finom lehetett, hisz a dió és alma jó párosítás :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin köszönöm. Igen, finom volt. Én is úgy gondolom, hogy elég sok édesség van amit szeretek.

      Törlés
  2. Nagyon boldog húsvétot kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin és még egyszer Neked is és a családodnak is minden jót kívánok.

      Törlés
  3. Szia drága barátnőm !
    Mostanra lett alkalmam , hogy írjak és jelezzem itt vagyok .Sajnos az e-mail címed törlődött , ezért csak itt tudom felvenni Veled a kapcsolatot . Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok neked és kedves családodnak . Puszi : sysy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia drága sysykém!
      Nagyon megörültem a jelentkezésednek, és igazán örülök annak is, hogy újra itt vagy. Kérlek, hogy válaszolj, hogy a Te e-mail címed az maradt-e ami volt, mert akkor írok és megírom az én címem ami már nem az amin keresztül korábban leveleztünk.
      Áldott húsvéti ünnepeket kívánok Neked és a kedves családodnak!

      Törlés
    2. Régi - Új e-mail cím : sysy1956@citromail.hu

      Törlés