2017. március 25., szombat

Kapros-fehérboros káposzta húsgombócokkal


Itt a tavasz, de még most is finom a savanyú káposzta és a fehér káposzta összefőzésével készült étel, mert sok friss kaporral egy üde, könnyű étel kerekedik belőle.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg fehér káposzta, 50 dkg savanyú káposzta, 60 dkg darált sertéshús, 1 tojás, 14 dkg rizs, 2 kisebb fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 csokor kapor, 20 dkg húsos szalonna, 2 dl fehérbor, só, bors, csombor

A fehér káposztát megmostam és a torzsáját eltávolítottam, majd vékonyra felszeleteltem. 
A gombócokhoz a húst összekevertem a felvert tojással, a rizzsel, az egyik fej lereszelt hagymával, 1 gerezd aprított fokhagymával, az apróra vágott kapor felével. Sóval, borssal, csomborral ízesítettem és jól összekevertem. 
A másik vöröshagymát apróra vágtam, és a szintén apró kockára vágott szalonnával együtt dinszteltem, közben belekevertem a másik apróra vágott fokhagymát. Hozzáadtam a káposztákat, a szalonnazsíron dinszteltem, majd felöntöttem a borral, és 3-4 percig forraltam, ezután még fél liter vizet is öntöttem hozzá. Felforraltam és belehelyeztem a kézzel formázott húsgombócokat - nekem 12 db lett - és hozzáadtam a maradék vágott kaprot. Lefedve takaréklángon 1-1,5 órán át főztem. Tejföllel kínáltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése