2017. március 18., szombat

Gombafasírt burgonyával paradicsomszósszal


A fasírtoknak nagyon sokféle változata van, mert sokféléből készíthetjük nemcsak húsból. Én készítem is, mert gyorsan és változatosan állíthatok össze ebédet vagy vacsorát. Hidegen is jó, ezért elvihető munkahelyre is vagy kirándulás alkalmával. 

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg gomba, 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyem,  1 csapott ek. majoránna, 2 szikkadt zsemle, 1 tojás, 1 csapott ek. pirospaprika, só, bors, olaj a sütéshez, zsemlemorzsa
Paradicsomszósz: 3 doboz aranyfácán - 15 dkg/doboz - paradicsompüré konzerv, 1 db vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1/2 dl olaj, 1 db babérlevél,  1 db citrom, só, őrölt bors, kakukkfű, őrölt szurokfű, ízlés szerint cukor, 1 dl fehér bor,
1 kg burgonya, az apróra vágott petrezselyem háromnegyed része, kevés libazsír

A gombát megpucoltam, megmostam és apróra vágtam, a hagymát, fokhagymát szintén. 1-2 ek. olajban a hagymát dinszteltem, beletettem a fokhagymát, rá a gombát, fűszereztem (só, bors, majoránna, pirospaprika) és pároltam, majd zsírjára sütöttem. Hagytam langyosra hűlni, és belekevertem a felvert tojást, a beáztatott, kinyomkodott zsemlét, és az apróra vágott petrezselyem negyed részét, jól kikevertem. Gombócokat formáztam belőle, kissé lenyomkodtam, majd zsemlemorzsába forgattam és forró olajban kisütöttem.
A szószhoz a hagymát, fokhagymát apróra vágtam 1-2 ek. olajban megfonnyasztottam, hozzáadtam a fokhagymát is, fűszereztem borssal, kakukkfűvel, szurokfűvel és babérlevéllel. Ezután hozzáadtam a paradicsompürét, a fehér bort, citromlevet (ízlés szerint) kevés cukrot és sűrűre főztem. A babérlevelet eltávolítottam belőle.
A burgonyát sós forró vízben megfőztem, leszűrtem, összeforgattam a libazsírral és a maradék petrezselyemmel. Tálaltam a fasírtokat a burgonyakörettel és a szósszal. 

2 megjegyzés:

  1. Ismét finomat főztél, sütöttél! Jók ezek a zöldséges fasírtok, számos a variációjuk, könnyűek és egészségesek is.
    Szép a klíviád is, és aranyosak a mókusok, madárkák. Milyen jó lehet etetni őket :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin szeretjük az ilyen és hasonló ételeket. Nagyon szeretjük a madarakat és a mókusokat etetni és nézni is őket közelről.

    VálaszTörlés