2017. február 4., szombat

Spenót, rizses-sonkás pogácsával


Kívántunk egy kis zöldet, sajnos még nem a friss spenótból készült, de ez is finom. Tartalmas feltét hozzá a rizses-sonkás keverék, amely kinézetre a fasírthoz hasonló, de nagyon sok változatban készíthető. Lehet sült tojásos, gombás, vegyes zöldséges stb., ki mit talál ki.

Hozzávalók: 4 adaghoz

1 doboz mirelit vagdalt spenót (én nem szeretem a pépes változatot), 4 gerezd fokhagyma, 2-3 dkg liszt, 1 ek. olaj, 2 dl tej, 2 púpozott ek. tejföl, só, bors, 
Pogácsához: 30 dkg füstölt, főtt sonka - nem szeletelt -, 20 dkg rizs,  egy kis db póréhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tojás, zsemlemorzsa, só, bors, oregánó, olaj a sütéshez

A spenót készítését nem írom le, mert már több változat is található a blogomban pl.  ITTITT

Kevés olajban megdinszteltem az apróra vágott hagymát, beletettem a szintén apróra vágott fokhagymát és a darált sonkát, fűszereztem, sóztam, pár percig összesütöttem és félrehúztam. Forró, sós vízben megfőztem - ne főjön szét - a rizst. Ezt is belekevertem a sonkás keverékbe. Felvertem a tojást és végül ezzel kevertem készre. Kivettem belőle kisebb darabokat és gombóccá gömbölyítettem, megforgattam a zsemlemorzsában, majd kissé lelapítottam és forró olajban kisütöttem.





2 megjegyzés:

  1. A spenótot mi is szeretjük, mindig van a mélyhűtőben lefagyasztva, és akkor csak elő kell venni :-) Én mindig tükörtojással csinálom, de nagyon finom lehet ezzel a sonkás pogácsával is!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is mindig van a mélyhűtőben, mert én szeretem, de a férjem is megeszi. Én többféle feltétet váltogatok hozzá.

    VálaszTörlés