2016. december 27., kedd

Karácsonyi ételeim 2016-ban


                                                          Karácsonyi kaktuszunk
Karácsonyfánk is van, de azt már sokszor bemutattam a blogomban a saját díszeimmel, így most már kihagytam.

Minden családnak megvannak a hagyományos ételei, süteményei, de talán nem tévedek ha azt gondolom, hogy időnként azért változások is vannak. Például én  - aki már 50 éve sütögettem a bejglit - kb. két éve már nem készítem, mert beleuntam. Most is olyan ételeket készítettem ami akármelyik hétköznap vagy vasárnap is készülhetne - némelyiket készítem is - de van olyan is amit nem karácsonykor szoktam főzni, hanem Szilveszterre év végére, pl. a húsgombócos káposzta. Ami a lényeg, hogy igyekeztem olyan ételeket készíteni ami nem olyan macerás. Ugyanis ahogy írtam egy előző bejegyzésemben a karácsonnyal kapcsolatban, hogy nekem nem a nagy evészet a lényeg, meg a tülekedés az ajándékok után...
Én is mint mindenki olyan ételeket készítek amit szeretünk, most ezeket...
                                                            Halászlé (a férjem kedvéért) - már van a blogomban



                                         Fűszeres pisztráng szalonnában, sült burgonyával (van a blogomban)

                                         Orjaleves
                                       
                                         Göngyölt csirkemell fokhagymás-petrezselymes krumplival
                                                
                                        Sült csirkecomb zöldséges rizzsel

                                         Húsgombócos káposzta

                                         Magyaros paradicsomos gomba/saláta most galuskával, de jó előételnek is

                                         Almás pite (van a blogomban)

                                         Mákos-lekváros kocka (mert mákos azért kell)


2 megjegyzés:

  1. Ó, nagyon jó kínálat! Sok finomságot főztél, sütöttét :-) Ezt elkészíteni is nagy munka lehetett!
    Boldog, szerencsés, egészségben gazdag újesztendőt kívánok Nektek, sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin. Bele is fáradtam, mert mindig túlvállalom magam. De Te is hasonlóan sok finomságot készítettél.
    Sikerekben, egészségben gazdag boldog új évet kívánok Neked és a kedves családodnak szeretettel!

    VálaszTörlés