2016. november 22., kedd

Citromos-aszalt sárgabarackos kalács


Ez a kalács egy régi családi recept, amit mindig apró lekvár pöttyökkel készített a nagymamám, de most én kipróbáltam aszalt sárgabarackkal, és így is nagyon finom lett. A nagymamám nagyon szerette a tejet kaláccsal, ezért ezt és még sok kelt kalácsot is készített.

Hozzávalók: a szelet vastagságától függő a db szám, kb. 14

16 ek. liszt, 9 ek. kukoricakeményítő, fél csomag sütőpor, 1 db citrom, 12 dkg cukor vagy fruktoz, 2  db tojás, 12 dkg vaj, 2 dkg porcukor, 10 dkg aszalt sárgabarack, kevés liszt a formába

Összeszitáltam a lisztet, kukoricakeményítőt és a sütőport. A citromot meleg vízzel jól megmostam és szárazra töröltem, és lereszeltem a héját, a levét kifacsartam. Az aszalt barackot meleg vízben áztattam jó puhára, leszárítottam és apró darabokra vágtam. A liszthez adtam a cukrot, a felvert tojásokat, a vajat, a citromhéjat és a levét 2 ek. híján, ami majd a kalács tetejére kell a porcukorral.
Simára kevertem mixerrel, de habverővel is lehet - régen nem is volt más.
A keskeny, hosszúkás sütőformát kibéleltem sütőpapírral, megszórtam liszttel és a tészta felét beleöntöttem, elszórtam rajta az aszalt barack darabkákat, és ráöntöttem a tészta másik felét és elsimítottam a tetejét. Az előmelegített sütőben közepes hőfokon sütöttem kb. 45 percig. Hústűvel ellenőriztem, hogy átsült-e a kalács. Ha nem tapad hozzá a tészta, akkor megsült.
Kivettem a sütőből, a papírral együtt kiemeltem a tepsiből és rácsra tettem.  A két ek. citromlevet elkevertem simára a porcukorral és a kalács tetejére kentem hagytam kihűlni. Szeletelve finom így is vagy akár tea, vagy tej mellé.

2 megjegyzés:

  1. De finom lehet a citrommal és az aszalt sárgabarackkal! És ahogy nagymamád készítette, a lekvárral, úgy is finom lehetett. A régi háziasszonyok nagyon értettek a kalácsokhoz :-)

    VálaszTörlés
  2. Ritkán készítem pedig tényleg finom. Igen a nagyikám nagyon finomakat sütött. Én minden sütinél jobban szeretem a kelt tésztákat, kalácsokat.

    VálaszTörlés