2011. október 23., vasárnap

Fejtett bableves

A bab az egyik legnagyobb területen termelt és az egyik legértékesebb emberi táplálékot adó növény. Őshazája Mexikó ahol az indiánok eledele volt. Koncentrált ételnek minősült mindig, mert nagyon tápláló. Amerikában jelenleg is a szinte naponta fogyasztott ételek, köretek közé tartozik - persze a szárazbab. Nálunk a frissen kifejtett gyenge új bab is nagyon kedvelt és persze a szárazbab is és a zöldbab is.

Hozzávalók: 4 adaghoz

40 dkg gyenge fejtettbab, 2 nagyobb sárgarépa, 1 fehérrépa, kisebb zellergumó, 2 gerezd fokhagyma, 4 szál csípős debreceni, 1 fej vöröshagyma, 3 dkg liszt, 1/2 dl olaj, só, bors, őrölt pirospaprika, egy fél csokor friss tárkony, (vagy morzsoltból  1 ek.) petrezselyem, zellerzöld 
A babot kifejtem megmosom, a zöldségeket megpucolom és kockára vágom, a debrecenit karikára. A hagymákat apróra vágom és az olaj felében megdinsztelem, beleteszem a fokhagymát is a zöldséget és a babot is, sózom, borsozom. Párolom letakarva kb. 15-20 percet, majd felöntöm vízzel (kb. 1,5 -2 liter) Elkészítem a sűrítőt, a maradék olajban kissé megpirítom a lisztet és félre teszem. Ha már majdnem puhák a levesben levők beleteszem a kolbászt, főzöm még 5-10 percig és a pirospaprikával összekevert sűrítőt is beleteszem. Az apróra vágott zöldfűszereket is beleszórom és összefőzöm az egészet még 5-6 percig.

Főzhetünk bele apró vajasgaluskát, vagy csipetkét. Mi mindegyiket szeretjük. Én külön szoktam kifőzni, mert így mindenki annyit tesz a levesébe amennyi neki tetszik.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a fejtett bablevesed. Mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícséretet,szerintem is szeretni való leves.

    VálaszTörlés
  3. Imádom a fejtett bablevest:) Sajnos, most nem igen ehetem, de muszáj lesz főznöm, mert már nagyon hiányzik:))

    VálaszTörlés
  4. Hát igen, nálunk sem maradhat el amikor már lehet kapni a gyenge állapotban leszedett babot. Mi is nagyon szeretjük. Szoktam eltenni a mélyhűtőbe is, hogy főzhessek akkor, amikor már nem kapható.

    VálaszTörlés