2016. október 27., csütörtök

Sertéstarja népiesen vele sült burgonyával


Szeretjük az egyszerű, de nagyszerű ételeket, amelyekhez nem kell sok hozzávaló és az elkészítése sem vesz hosszú időt igénybe, de legalábbis olyan időt nem, hogy órákat kelljen mellette ügyeskedni. Ez az étel ilyen és nagyon finom. A sütő elvégzi a dolgát és már tálalhatom is. Tartalmas késő őszi és téli étel.

Hozzávalók: 4 adag


4 db sertéstarja, 30 dkg füstölt szalonna, 1,5 kg burgonya, 2 nagy fej vöröshagyma, só, bors, 1 ek. zsír (én szoktam kisütni szeletelt szalonnát, és a zsírját aztán felhasználom olyan magyar ételbe amibe való), 2 dl víz

A húsokat klopfoltam, sóztam borsoztam. A burgonyát meghámoztam, megmostam és 1/2 cm vastag karikára vágtam, a hagymát szintén.  A sütőt előmelegítettem. A tepsit kikentem a zsírral, beleterítettem egyenletesen a burgonyát, rászórtam a hagymakarikákat, besóztam. Beterítettem a hósokkal - lehet több hús is, ha valaki repetázni szeretne, mert elfér - elhelyeztem a húsokon a vastagabb szeletekbe vágott bevagdosott szalonnát. Ráöntöttem a 2 dl vizet, befedtem fóliával és közepes hőmérsékleten kb 45 percig pároltam. Ezután levettem a fóliát átforgattam a húsokat és a szalonnát és készre sütöttem. Tálaltam abban a sorrendben ahogy egymáson vannak a hozzávalók.
Ízlés szerinti savanyúság adható mellé.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett! Én is szeretem azokat az ételek, amit össze lehet rakni, aztán megy be a sütőbe, és az mindent elvégez :-) aztán lehet enni :-)

    VálaszTörlés
  2. Valóban finom volt. Jó találmány a sütő.

    VálaszTörlés