2016. október 9., vasárnap

Mustáros csirkecombok mártással, burgonyapürével


Egyik kedvenc csirkés ételünk az egyszerű, de nagyszerű rántott csirkecomb után. Finom, de intenzív ízek különösen a mártásban, ami nagyon feldobja az egészet. Szerintem az egész együtt nagyon harmonikus.

Hozzávalók: 4 adag

4 db nagyobb csirkecomb, 4 púpozott ek. mustár, só, bors, 4 gerezd fokhagyma, 2 púpozott kk. morzsolt kakukkfű, 10 dkg füstölt szalonna, 1 vöröshagyma, 1,5 dl fehér bor, 3 dl tejföl. 2 tk. mustár, 1 kg burgonya, vaj vagy olaj a püréhez, friss kakukkfű, apróra vágva

A combokat sóztam, borsoztam és elosztva a mustárt bekentem mindkét oldalukat. A szalonnát apró kockára vágtam, és zsírjára pirítottam egy fedős nagyobb serpenyőben. Szűrőlapáttal kiszedtem a szalonnapörcöket és félretettem. (A zsír legalább 3 ek. legyen.) Beletettem az apróra vágott vöröshagymát, kicsit dinszteltem, aztán a morzsolt kakukkfüvet, az apróra vágott fokhagymát is, pár pillanatig pirítottam és ezt is kiszedtem - le is szűrhető - és a szalonnához tettem. A csirkecombokat a visszamaradt fűszeres zsírban nagy lángon mindkét oldalukon megpirítottam, és kiszedtem. 
A lángot takarékra vettem és beleöntöttem a bort, kicsit fröcsög, de kevergetni kell folyamatosan, hogy minden pörzsanyag feloldódjon a jó íz miatt. Amikor kicsit elpárolgott a bor, akkor visszatettem a hagymát, szalonnát és a csirkecombokat, rátettem a fedőt és alacsony lángon 15-20 percig főztem - vagy amíg teljesen megpuhul a hús - ha szükséges nagyon kevés vizet is adhatunk hozzá, de zsírjára kell sülnie. Amikor készre sült tányérokra tettem.
A tejfölt összekevertem a két kiskanál mustárral és a szafthoz adtam, - ha sűrű lenne adható hozzá kevés víz és forraljuk 2-3 percig. Tálaltam a combokat a burgonyapürével és a mártással és megszórtam kakukkfűvel - de főtt rizs is jó hozzá.

2 megjegyzés: