2016. szeptember 12., hétfő

Káposztalepény


Jó magában vacsorának, vagy főzelék mellé köretnek. A mai rohanós világunkban az sem utolsó dolog, hogy nem vesz hosszú időt igénybe az elkészítése. Én nem vagyok nagy híve a kapkodásnak, a gyorsan üssünk össze valamit, mert a jó munkához idő kell. A lassúság és a gyorsaság között még ott van az "arany középút" , ezen az úton is találhatók ételek. Ez is köztük van.

Hozzávalók: 4 adag

1 kisebb fejes káposzta, kb. 40-50 dkg, 2 db tojás, 10 dkg liszt (vagy amennyi kell a se nem lágy, se nem kemény állaghoz), 2 dl tejföl, 1-2 ek majonéz, 1 tk. mustár, 3 ek. olaj,  2 tk. sütőpor, só, bors, friss bazsalikom vagy kakukkfű

A káposztát megmostam, lecsurgattam, káposztareszelőn lereszeltem. Felforrósított olajban kicsit pirítottam, és pároltam, dinszteltem amíg összeesett. Tálba tettem és hagytam kihűlni. Beleöntöttem a felvert tojásokat, sóztam, borsoztam, a lisztet is hozzákevertem a sütőporral együtt és lágy masszává kevertem. A serpenyőben olajat forrósítottam, és a masszából kanállal kis halmokat tettem bele, kerekre lapítva, és mindkét oldalukat megsütöttem szép pirosra. A tejfölt, majonézt, mustárt a kevés sót és borsot összekevertem és a tányérokra tett lepényekre tettem egy-egy kanállal, megszórtam az apróra vágott bazsalikommal.

2 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon ízletes lehet, még nem is hallottam róla, de szívesen megkóstolnám :-) Biztos ízlene, mert a káposztát minden formájában szeretem :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin. A káposzta minden formáját szeretjük mi is, és valóban ízletes. Kóstolót már nem tudok küldeni.

    VálaszTörlés