2016. szeptember 6., kedd

Cukkiniladikok


Szeretjük a töltött és a rakott ételeket, mert gyorsan elkészíthető, összeállítható, és utána a sütő elvégzi a dolgát. Sokféle alapanyagból rakhatjuk, tölthetjük az év bármelyik szakában. Nem kellenek hozzá receptek, mert kreatív háziasszonyként összerakhatjuk az ízlésünknek megfelelő ételeket. Ez is saját kreációm.

Hozzávalók: 4 adag

2 nagyobb cukkini (kb. 30 cm hosszúak és vastagabbak), 40 dkg darált sertéshús, (de lehet más is, akár 2 pár debreceni kolbász lereszelve a káposztareszelőn), 2 ek. olaj, 15 dkg rizs, 2 tojás, 4 szál zöldhagyma, 4 gerezd fokhagyma, 2 paradicsom, 1 hegyes zöldpaprika, fél csokor petrezselyem, só, bors, oregánó, csipet őrölt paprika

A húst ledaráltam, a hagymát, fokhagymát apróra vágtam. A cukkinikat megmostam, hosszában kettévágtam és a közepüket karalábévájóval (de jó neki a kiskanál is), kiszedtem, csak vékony belsőt hagytam.  Az olajban a hagymát kicsit dinszteltem, beletettem a fokhagymát is, rátettem a darált húst és fehéredésig kevergettem. Sóval, borssal, a csipet paprikával, oregánóval fűszereztem és kevergetve jól átpirítottam, majd levettem a tűzről. Félretettem hűlni.
A rizst forró, sós vízben jó félpuhára főztem, leszűrtem és kicsit hűlni hagytam. A fűszeres húst, és a rizst összekevertem a felvert két tojással, belekevertem a cukkinik kiszedett belsejét is, az apróra vágott petrezselymet és elosztva a négy cukkiniladikba kanalaztam. 
Tepsibe tettem sütőpapírt és belefektettem a cukkiniladikokat. Úgy sütöttem, mint amikor a darabokra vágott sütőtököt sütöm. Laktató, egy fél elég egy adagnak. Tálaltam a paradicsom szeletekkel és a zöldpaprika karikákkal. 

4 megjegyzés:

  1. Finom lehetett! Hasonlót én is szoktam csinálni, nagyon szeretjük. Egy kevés apróra kockákra vágott füstölt szalonnát is szoktam keverni a darált húshoz, finom pikáns íze lesz tőle :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. A férjem nagyon szereti a füstölt szalonnát, persze én is megeszem sütve. Szoktam is gyakran olyan ételekbe tenni amibe való. A töltött cukkinibe is való, de most kihagytam.

      Törlés
  2. Legalább egy kis ladikot irányítsál már erre felém!:-)) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Évikém! Nagyon szívesen irányítottam volna feléd is egy kis ladikot, de már régen elfogyott. Majd legközelebb...

    VálaszTörlés