2016. június 6., hétfő

Csirkecomb gombás szósszal, kapros-túrós galuskával


Ez szerintünk egy nagyon finom étel, úgy csúszott mint kacsának a nokedli - legalábbis a férjem szerint.  Gombás ételben nekünk a legjobb, pedig van egy pár amit készítek. Persze mint minden ez is ízlés dolga. Aki nem szereti, neki hiába dicsérem.

Hozzávalók: 4 adag

4 csirkecomb, - én kicsontoztam, de lehet csontosan is - 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 50 dkg gomba, 1 paradicsom, 1 paprika, 10 dkg füstölt szalonna, kevés erős zöldpaprika karika, majoránna, bazsalikom, bors, fűszerpaprika, só, 2-3 dl tejföl,  kevés liszt,
Galuskához:  15 dkg túró, 2 tojás, 30 dkg liszt, só, 1 csokor kapor.

A gombát megpucoltam, megmostam, vékony szeletekre vágtam. A szalonnát kisebb kockára vágtam zsírjára sütöttem, beletettem a combokat és fehéredésig sütöttem. Kiszedtem és az apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem benne, hozzátéve a karikára vágott paprikákat, majd az apróra vágott fokhagymát is. Beletettem a gombát, a fűszereket - mindegyikből egy kk.-nyit - majd a kockára vágott paradicsomot és jól összekevertem és visszatettem a csirkecombokat is,- kevés víz is adható hozzá - pároltam puhulásig. A párolás végén amikor már nincs benne víz 1 dkg liszttel elkevertem az 1 dl tejfölt és ezzel a szaftos gombát behabartam. (Én nem szeretem túl tejfölösen, de aki igen kövesse a leírást a tejföl mennyiségét illetően.)
A galuskához összekevertem a túrót a felvert tojást, a lisztet, sót, az apróra vágott kaprot, majd adtam hozzá annyi vizet, hogy galuskatészta legyen. Forró, sós vízbe szaggattam, kifőztem, leszűrtem, kevés olajon átforgattam.
Tálaltam a túrós galuskát a combokkal, és a gombás mártással. 

2 megjegyzés:

  1. No tessék, csak kicsit "tekertem vissza" a blogodban és máris itt egy szimpatikus és ismeretlen recept. Ezt a túrós galuskát pontosan holnap, ki fogom próbálni, minden egyén megvan a javasolt menühöz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy szimpatikusnak találtad, és remélem, hogy ízleni is fog.

      Törlés