2016. május 5., csütörtök

Tejespite barackízzel


Nagyon egyszerű, de nagyszerű sütemény - legalábbis nekünk. Én már több évtizede ismerem és készítem. Gyorsan és könnyen elkészíthető, így bármikor lehet egy gyors édességünk. Bármilyen lekvár, gyümölcsíz való hozzá pl. sárgabarack, - ami a kedvencem - de én most őszibarackkal készítettem.

Hozzávalók: 4 adag 8 kockára vágott szelet, ami kb. 8x8 cm/db

1 l tej, 20 dkg liszt, 10 dkg cukor vagy fruktoz, egy csipet só, 5 db tojás, 20 dkg barackíz, - ez általam készített - 2 dl barackpálinka - ez a flambírozáshoz kellene, de el is maradhat - 1 kisebb üveg barack befőtt, 1 csomag vaníliás cukor

A lisztből a tejjel, sóval, cukorral, a felvert tojásokkal, vaníliás cukorral palacsintatésztát készítettem (Ez hígabb a palacsintatésztánál, így lesz könnyebb a sült tészta.)
Én tűzálló téglalap alakú üvegtálban készítettem. Rámával kikentem és beleöntöttem a keveréket, előmelegített sütőbe tettem (200-250 fokos) így sütöttem pirosra, közben hústűvel ellenőriztem. Kockára vágtam, a barackízt felforrósítottam és a tányérba tett szeletek mellé öntöttem, de rá is önthető. A befőttel díszítettem.

2 megjegyzés:

  1. Még nem ettem ilyet, de nagyon jól hangzik! Már hallottam róla, de még nem próbálkoztam vele. Egyszer ki kéne próbálni...

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki Katalin, persze nem garantálom, hogy ízleni fog, hiszen ahány ház annyi szokás és ízlés.

    VálaszTörlés