2016. április 27., szerda

Zöldséges-kolbászos tarhonya


Már van hasonló a blogomban, sőt ugyanez csak a mennyiségek itt-ott mások, de mivel szeretjük így, már megírtam, amikor ezt észrevettem. Talán ez azért van, mert mi nem unjuk soha így itt hagyom megint. A tarhonya a fő alapanyag, de lehet más zöldségekkel is készíteni, hogy ne legyen unalmas. Órákkal az étkezés előtt is elkészíthető - például kora reggel, jó kirándulásra is vinni -, legalább ebédig jól összeérnek az ízek.  ITT található

Hozzávalók: 4 adag

25 dkg tarhonya, 80 dkg újkrumpli - már kapható, bár elég drága, de májusban a kora nyár legfinomabb étele az újkrumpli - 3 szál zsenge sárgarépa, 35 dkg zöldborsó - ez még lehet mirelit -  1 szál szárazkolbász - én csabait használtam -  1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, 3 ek. olaj, egy csokor petrezselyem

Az apróra vágott hagymát az olajban megdinszteltem. Hozzáadtam a tarhonyát és 1-2 percig pirítottam, majd beletettem a kockára vágott újkrumplit, a darabolt répát és a zöldborsót és ezzel is egy kicsit összepirítottam, kevergettem. Beleszórtam az apróra vágott fokhagymát, felöntöttem annyi vízzel amennyi bőségesen ellepi. Sóztam, borsoztam és addig főztem takarékon fedő alatt amíg minden megpuhul. Ha szükséges pótolni kell a vizet, de a végén nem szabad benne víznek maradnia. A felkarikázott kolbászt kevés olajban enyhén megpirítottam egy teflonserpenyőben és a felaprított petrezselyemmel együtt  a tarhonyához kevertem.
Tippem: Úgy is készítettem már, hogy a kolbászt is beletettem a zöldségekkel együtt, még finomabb lesz az íze, és csak a petrezselymet kevertem bele a végén. 

2 megjegyzés: