2016. április 12., kedd

Spenótos-sonkás metélt


Húsvét után, de még a hozzá közeli időben készült, hiszen még maradt a parasztsonkából - ami nagyon finom volt. Így, mivel a spenót is a kedvenceim között van, összedobtam ezt az ételt, mert ahogy már többször is említettem nagyon szeretem a kifőtt tésztákat.

Hozzávalók: 4 adag

25 dkg mirelit apróra vagdalt spenót, 30 dkg széles metélt, 20 dkg főtt parasztsonka, 3 gerezd fokhagyma, 1- 2 ek. olaj, 2 dkg liszt, 2 dl tejszín, 1 dl tej ha szükséges, mert sűrű lenne, só, bors, 

A spenótot előző este a hűtőben hagytam, hogy kiengedjen. Az apró kockára vágott sonkát az olajban kissé megpirítottam, kiszedtem, és félretettem. A visszamaradt olajban az apróra vágott fokhagymát éppen csak megkapattam és máris beletettem a spenótot, összekevertem, sóztam, borsoztam és a tejszínben elkevert lisztet is hozzáöntöttem és addig kevergettem amíg besűrűsödött. 
A tésztát sós, vízben megfőztem, leszűrtem, kevés olajjal összekevertem. Tálaltam a tésztát a tetejére szórt sonkával és a rákanalazott spenóttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése