2016. április 18., hétfő

Snidlinges sertésszűz burgonyás zellerpürével


A sertésszűz a legfinomabb része a sertésnek, mert omlós, puha színhús, ami nem kíván hosszas sütést, ezért csak ilyen könnyed ételt szoktam készíteni belőle. A kellemes savanykás szósz és a nem megszokott püré együtt a hússal tökéletes ízélmény volt.

Hozzávalók: 4 adag

80 dkg sertésszűz, 1 csokor snidling,  kis csokor petrezselyem, 2 dl tejszín, 2 dl tejföl, 2 ek. olaj, 60 dkg zeller, 20 dkg krumpli,  4 szál újhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 5 dkg vaj, 1-1,5 dl tej, só, őrölt bors

A zellert és a krumplit meghámoztam, felkockáztam, sós vízben feltettem főni. Mikor megpuhult a zeller és a krumpli leszűrtem, hozzáadtam a vajat, majd botmixerrel pürésítettem. Belekevertem a tejet. (Vigyázat, kevesebb tejet vesz fel, mint a hagyományos krumplipüré). Sóztam, borsoztam. A sertésszűzből 1,5 cm vastag szeleteket vágtam - lehet 2-3 cm is - majd az olajban hirtelen pirosra sütöttem mindkét oldalukat. A megsült hússzeleteket félretettem, melegen tartottam. A visszamaradt olajban megdinszteltem az apróra vágott hagymát, beletettem a szintén apróra vágott fokhagymát, ráöntöttem a tejszínt, a tejfölt, hozzáadtam az aprított snidlinget és petrezselymet, sóztam, borsoztam. Pár percig forraltam, besűrítettem a szószt, majd visszahelyeztem a hússzeleteket.
Tálaltam a szószba tett húst és külön a zellerpürét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése