2016. április 16., szombat

Rizs tésztás-sonkás rakott kelbimbó


Ez a receptem is húsvét után hamarosan készült a még maradék parasztsonkával. Szeretjük a rakott ételeket, mert csak összerakom a hozzávalókat és a sütő elvégzi a dolgát, nem kell ott állni a tűzhely mellett csak addig amíg a hozzávalókat előkészítem, az pedig nem olyan sok idő. Finom, laktató egytálétel. Teljesen saját kreáció - ezt azért írom, mert egyébként is ritkán szoktam egy az egyben recepteket másolni, mert nem mindegyik hozzávalót szeretem vagy nem abban a mennyiségben. 

Hozzávalók: bő négy adag, de lehet hat is - ha nem vagyunk nagyevők 

60-70 dkg kelbimbó, 30 dkg rizs alakú tészta, - de lehet másféle tészta is - 25 dkg főtt parasztsonka, 2 db főtt tojás, 3 szál újhagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, 3 ek olaj, 2 dl tejföl, 2 db nyers tojás, 1 tk. morzsolt majoránna

A kelbimbót megtisztítottam, megmostam és a bimbókat félbevágtam, majd forralt, sós vízbe tettem és az újraforrástól számítva félpuhára főztem. A rizs tésztát felforrt, sós vízben szintén félpuhára főztem, leszűrtem és összekevertem kevés olajjal.. A sonkát apró kockára vágtam és a 2 ek. olajban kissé megpirítottam, beletettem az apróra  vágott újhagymát, azzal is kevergettem, majd beletettem az apróra vágott fokhagymát összekevertem, sóztam, borsoztam és levettem a tűzről. A főtt tojásokat apró kockára vágtam. A tojások fehérjét habbá vertem.
Összekevertem az elkészült sonkát, a rizs tésztát, a főtt tojásokkal és a felvert habbal. Kikentem a tűzálló tálamat kevés olajjal a kelbimbót elfeleztem és az egyik felét az aljára terítettem megszórtam a majoránna felével, elterítettem rajta a keveréket, és beborítottam a bimbóskel másik felével és rászórtam a maradék majoránnát, elsimítottam rajta a tejfölös keveréket és az előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten pirosra sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. De finom lehetett! Csupa olyan összetevő, ami magában is finom.
    Nagyon ügyes, kreatív vagy! Én is szoktam rögtönözni, új receptet "kitalálni", és már a lányom is :-) A mástól átvett recepteket van amikor én is kicsit át szoktam írni, ha az nem teljesen a saját ízlésünk szerinti :-) Szerintem ez így is van rendjén....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Igen, finom volt. Szerintem is így van rendjén, hogy kreatívkodjunk, ügyeskedjünk, találjunk ki recepteket vagy írjuk át a saját ízlésünk szerintire azt ami valamiben más mint az ízlésünk, de egyébként meg jó recept.

      Törlés