2016. április 20., szerda

Fűszeres, paprikás tarja burgonyával


Egyszerű általam elnevezett és elkészített étel, ami lehet magyarosnak is mondható, hasonló a pörkölthöz. Mi szeretjük és gyakran készítem.

Hozzávalók: 4 adag

4 szelet tarja, 1 kg burgonya, 1 jó nagy fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 2 púpozott tk. pirospaprika, 1 kisebb hegyes zöldpaprika - lehet csípős - vagy egyéb zöldpaprika ha valaki nem szereti a csípőset, 1 tk. majoránna, só, bors, olaj ízlés szerint, de legkevesebb fél deci, hogy legyen zsírósan szaftos, ezért esetleg zsír is mehet bele még plusz

A tarját klopfoltam, az olajos zsírban átsütöttem fehéredésig mindkét oldalán, majd kivettem tányérra. A visszamaradt olajban az apróra vágott vöröshagymát, a karikára vágott paprikát dinszteltem pár percig és a végén beletettem az apróra vágott fokhagymát is. Fűszereztem a pirospaprikával, borsoztam, a majoránnát is beletettem, sóztam és jól elkevertem, visszatettem a húsokat és 1 dl víz hozzáadásával fedő alatt pároltam. Többször ellenőriztem és ha szükséges tenni kell hozzá mindig kevés vizet. Sűrű szaftosnak kell lenni mire megpuhul a hús.
A burgonyát sós vízben megfőztem, leszűrtem és tálaltam a húst a burgonyával a rámért szafttal.

2 megjegyzés:

  1. Lehet hogy egyszerű, de mégis nagyszerű :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Törekszem az egyszerű, de finom ételek készítésére - bár az is igaz, hogy ahány ház, annyi szokás. Nem mindenkinek finom az ami nekem, de ez természetes.

      Törlés