2016. február 4., csütörtök

Szilvás-mákos pite


A gyümölccsel vagy lekvárral megrakott vagy megkent sütemények a kedvenceim között vannak. Az egyszerűségük a vonzó és még emellett finomak is - nekem legalábbis. A piték, lepények ilyen sütemények, így jöhetnek minden mennyiségben. Régi családi recept, már gyerekként is nagyon szerettem, reszelt almával is nagyon finom, akkor csak 2 kg alma kell, meg szintén fahéj.

Hozzávalók:  35x20 cm-es tepsi (a kockára vágás nagyságától függ a darabszám)

Tésztához: 1/2 kg liszt 25 dkg Ráma, 1 tojás, 2 dl tejföl, 1 zacskó sütőpor, csipet só, 10 dkg cukor vagy fruktoz, 
Töltelék: 25 dkg darált mák, 10 dkg cukor, 1,5 dl tej, 1 tk  őrölt fahéj, 1 citrom reszelt héja, fél ek. méz vagy diabetikus méz, kevés vaníliás cukor, 6-8 ek, szilvalekvár (ezt én nem szoktam mérni, elkenem a mák tetején és látom, hogy elég vagy kell még) 

A töltelékhez a cukrot a tejjel a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal, és a mézzel felforralom, 1-2 percig forrni hagyom, hozzáadom a mákot, jól elkeverem benne, majd kihűtöm.
A lisztet a Rámával elmorzsolom, beleteszem a felvert tojást, a tejfölt, sütőport, cukrot, sót és összegyúrom. Két egyforma téglalapra nyújtom. A tepsibe sütőpapírt tettem és beletettem az egyik lapot, megkentem egyenletesen a mákkal, majd rákentem a lekvárt is. Tetejére tettem a másik tésztalapot, megszurkáltam villával, és előmelegített sütőben aranysárgára sütöttem. A tepsibe hagytam csak pár percig, majd deszkára fordítottam, levettem róla a sütőpapírt és visszafordítottam, hagytam kihűlni, és 5x5 cm-es kockákra vágtam, csak azt szórtam meg cukorral amit elfogyasztottunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése