2016. január 29., péntek

Lecsós hússzelet burgonyával


Többnyire a szezonális étkezés híve vagyok, de azért spájzolunk be a három termő időszakból amit csak tudunk, hogy télen is együnk pl. lecsót. Általam natúr formában eltett lecsóból készítettem ezt az ételt. 

Hozzávalók: 4 adag

4 szelet sertéstarja, 1/5 kg zöldpaprika, 3 nagyobb darab paradicsom, pár karika csípős hegyes zöldpaprika, 5 dkg füstölt szalonna, 2 ek. olaj, bors, só, pirospaprika, 1 tk. oregánó, 2 gerezd fokhagyma, 1 nagyobb vöröshagyma, kb. 80 dkg burgonya, 

A szalonnát apró kockára vágtam és pörcösre, zsírjára sütöttem, hozzáadtam az olajat, beletettem a klopfolt hússzeleteket, mindkét oldalukon átsütöttem, kivettem és beletettem az apróra vágott vöröshagymát, dinszteltem, és az apróra vágott fokhagymával még egy pillanatig pároltam. Visszatettem a húsokat, rászórtam a pirospaprikát,, oregánót, sóztam borsoztam és elkeverve, kevés vízzel felöntve pároltam majdnem puhára - ekkorra már ne maradjon alatta víz. Megint kivettem a húsokat és beletettem a felszeletelt paprikákat, paradicsomot, és visszatettem a tetejére a húsokat, lefedve készre pároltam
A burgonyát sós vízben megfőztem, leszűrtem és tálaltam a tetejére tett lecsós hússal.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a lecsós ételeket, úgyhogy ez is nagyon finom lehet!
    Üveges lecsót nem szoktam eltenni, csak lefagyasztom a paprikát és a paradicsomot, és akkor olyan mennyiséget készítek, amennyi éppen szükséges :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mi magyarok többnyire szeretjük a lecsót. Valóban finom volt. Én mindig üveges lecsót teszek el télire és csak natúr paprika és paradicsom.

      Törlés