2016. január 20., szerda

Abált oldalas


Szeretjük az abált szalonnát, télen mindig készítek, de most nem a sertés tokaszalonnáját hanem az oldalasát használtam. Több benne a húsos rész ezért nekem jobban megfelel. Nagyon finom lett, jól beborsozva, fokhagymázva.

Hozzávalók: csak darabolás úgy, ahogy a sült oldalasnál

80 dkg vagy 1 kg oldalas, 5-6 gerezd fokhagyma, 2 ek. őrölt pirospaprika, 2 ek. só, és 1 ek. bors vagy ízlés szerint, ha erősnek találjuk

A húst megmostam, megtisztítottam, kb. két 30 cm-es darabra vágtam, és 2 gerezd zúzott fokhagymával, sóval, borssal és annyi vízzel feltettem főni amennyi bőven ellepte, és puhára főztem. Amikor megpuhult kivettem a vízből és nagy hosszúkás tányérra helyeztem.
Finomra zúztam a maradék fokhagymát és megkentem vele az oldalast. Megszórtam borssal és a pirospaprikával. Ezután betettem a hűtőszekrénybe, de ki is tehető lefedve erkélyre, teraszra, kinek mi van, és pár órát bent vagy kint tartható, hogy dermedjen. 
Tálaláskor a csontok között daraboltam fel az oldalast és puha kenyérrel fogyasztottuk. De adható mellé hagyma, akár még fokhagyma is vagy paprika, paradicsom.

2 megjegyzés:

  1. Hű de nagyon guszta! Ilyet még nem ettem, de tudnám szeretni :-) Abált szalonnát szoktam csinálni, minden télen egyszer-kétszer, jó paprikásan, fokhagymásan.
    Ez nagyon finom lehet, szép vastag a husi rajta :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Valóban finom, és ha Te is tudnád szeretni, akkor itt a szezonja, és elkészítheted.

      Törlés