2015. november 16., hétfő

Töltött kelkáposzta


A töltött és rakott ételek nálam a jó ételcsoportok kategóriába tartozóak, mert nem sok munka van velük. A mai rohanó életünkben - bár én nyugdíjasként már nem kapkodok - aki süt vagy főz keresi a finom, de minél egyszerűbb ételek készítését, mert az idő az nagyon kevés. Ez egy finom egytálétel amit készíthetünk ebédre, de vacsorára is.

Hozzávalók: 4 adag

kb. 1 kg kelkáposzta, 50-60 dkg sertéshús - de lehet borjú- vagy baromfi is - 2 és 1/2  ek. olaj vagy 4 dkg zsír, 4 dkg liszt, 1 dl tejföl, 10 dkg rizs, só, bors, majoránna, 3 gerezd fokhagyma, fél csokor kapor

A kelkáposztát vízsugárral jól megmostam és egészben hagytam. A húst megdaráltam és az olaj felén megfuttatott rizzsel összekevertem, sóval, borssal, és az összezúzott fokhagyma felével fűszereztem. A kelkáposzta leveleit vigyázva szétválasztottam és forró sós vízben pár percig blansíroztam, majd leszűrtem és a levelekre egyenként a tölteléket ráraktam kis hurka alakban, feltekertem a végeit behajtottam - átköthető cérnával is - és mély lábasban, forró, sós vízbe téve kb. egy óráig lassan főztem. A készre fövés előtt kb. 15-20 perccel beleszórtam az apróra vágott fokhagyma maradékot, egy tk. majoránnát, és ha szükséges kevés sót. A maradék olajból a liszttel világos rántást készítettem, kiszedtem szűrőkanállal a töltött kelkáposztákat és berántottam a levét, belekevertem a tejfölt is, majd visszatettem a káposztákat és megszórtam a kaporral, pár percig összefőztem.
Tányérra szedtem és köréje öntöttem a szószból.


2 megjegyzés:

  1. A töltött, rakott zöldségféléket mi is nagyin szeretjük. Ez nagyon finom lehet, én még nem ettem ilyet. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés