2015. november 8., vasárnap

Szilvalekváros derelye - barátfüle


Aki gyakorlott háziasszony és készített is már derelyét ő tudja, hogy gyúrt tésztából, vékony levélre sodorva kellene készíteni, és én is készítettem már így, de most a gombóc tésztájából készítettem, tehát burgonyás tésztából. De a további technológia már olyan ahogy a derelyét készítjük, azaz a gombócnál szokásos vastagságtól vékonyabbra kinyújtott tészta egyik felére kis halmokba lekvárt tettem, amelyre a tészta másik felét ráhajtottam és derelyevágóval a tésztát felvágtam és forró sós vízben kifőztem. Vajon megpirított búzadarába forgattam - nem szeretem a zsemlemorzsát. Nem kevergetjük, hanem összerázzuk. Fahéjas porcukorral meghintettem.

4 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, mi is szeretjük, de én a hagyományos zsemlemorzsába forgatom. Én mindig krumplis tésztából készítem, avval jobban szeretjük :-)
    Jobbulást, ha még nem gyógyultatok volna meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én hol így, hol úgy készítem. Anyukámtól és a nagymamámtól a gyúrt vékony levélre nyújtottat tanultam, de később anyukám is átállt a krumplis tésztából készítettre.

      Törlés
  2. Lívia, jól néz ki a barátfüle. Ha nagy ritkán készítek, én is gyúrt tésztából szoktam készíteni, Nagyanyám is úgy készítette:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Róza. Én is a gyúrt tésztát tanultam az anyukámtól, nagymamámtól, de aztán jó ideje már átállt a gombóc tésztájából készítettre.

      Törlés