2015. november 26., csütörtök

Rántott karfiol zöldborsós-sütőtökös rizzsel


Szeretjük az ilyen egyszerű ételeket, a rántott karfiolt különösen még magában is tartármártással. De a tartármártás most nem maradhatott el. A sütőtökös rizs pedig nem egy megszokott köret.

Hozzávalók: 4 adag

1 nagyobb fej karfiol, 20 dkg rizs, 30 dkg sütőtök, 30 dkg zöldborsó (mirelit), 2 tojás, zsemlemorzsa, liszt, (a panírozáshoz), 3 dl tejföl, 1 dl majonéz, 1 tk. mustár, só, bors, olaj a sütéshez

A karfiolt rózsáira szedtem, jól megmostam és tisztogattam, majd forró, sós vízben pár percig blansíroztam kb. félpuhára, leszűrtem és félretettem. A sütőtököt meghámoztam, kimagoztam, kockára vágtam és kevés olajban pároltam pár percig, majd 1/2 dl vizet öntöttem rá és félpuhára pároltam, majd a borsót is beletettem, sóztam borsoztam és ehhez is adtam 1/2 dl vizet, és az egészet  puhára pároltam, zsírjára sütöttem. A tejfölt, majonézt sót, borsot, mustárt összekevertem és a hűtőbe tettem. A karfiolt paníroztam (liszt, felvert tojás, zsemlemorzsa) és forró, bő olajban kisütöttem, jénai tálba szedtem. A rizst sós, forró vízben megfőztem, leszűrtem és összekevertem a sütőtökös zöldborsós keverékkel. 
Tálaltam a látottak szerint és kis tálkában tettem mellé a tartármártást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése