2015. november 11., szerda

Boros, fűszeres sült libacomb szalonnás túrógombóccal


Nem akarunk éhezni egész évben, ezért ma libát ettünk. Minden évben Márton napján hódolunk ennek a hagyománynak - persze azért időnként máskor is kerül az asztalunkra liba. Általában a köret resztelt krumpli és boros szilva, most is készítettem azt is, mert szeretjük, így ki ezt, ki azt evett.

Hozzávalók: 4 adag

4 db libacomb, 2 dl vörösbor, 2 sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 nagy vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, majoránna, (de lehet 4-5 ág rozmaring is), 50 dkg túró, 2 tojás, 10 dkg búzadara, só, egy csokor petrezselyem, 15 dkg húsos szalonna

A libacombokat megtisztítottam, és magasabb peremű tepsibe helyeztem, és sóztam, borsoztam. Aláöntöttem a bort, és 2 dl vizet. A megtisztított és hasábokra vágott zöldséget, a tisztított, nagyobb darabokra vágott hagymát, fokhagymát köréje raktam, a combokat a majoránnával is megszórtam. Lefedtem alufóliával és előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten két órán át sütöttem, majd levettem a fóliát, növeltem a hőmérsékletet és ropogósra sütöttem a combok tetejét.
A túrógombóchoz a túrót összetörtem, elkevertem a sóval, felvert tojásokkal, a búzadarával, a finomra vágott petrezselyemmel, és egy órát állni hagytam. Közben a szalonnát apró kockára vágtam, zsírjára sütöttem és a túróhoz kevertem. Vizes kézzel kisebb gombócokat készítettem, és a forrásban levő sós vízben kifőztem. Szűrőkanállal kiszedtem és frissen tálaltam a libacombbal.

2 megjegyzés:

  1. Akkor ti sem fogtok éhezni :-) Nagyon finom lehetett, különlegesen készítetted el!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, reméljük, hogy nem fogunk éhezni. Köszönöm, hogy finomnak gondolod, tényleg az volt.

      Törlés