2015. október 17., szombat

Zabpelyhes-szilvalekváros tallérok


Rusztikus és finom sütemény a külsejét és a belsejét illetően is, mert nem nyomóformával kell korongokat készíteni, hanem kis diónyi gombócokat kell a sütőpapírral bélelt tepsiben lenyomni kőralakúra. Páros számú korongokat készítsünk. Nem kell sokáig bajlódni vele, egyszerű és nagyszerű. 

Hozzávalók: a db-szám a korongok nagyságától függ

30 dkg liszt,  20 dkg puha vaj, 15 dkg cukor vagy fruktoz, 2 tojás, 10 dkg zabpehely, fél dkg sütőpor, 1 citrom reszelt héja,  csapott kk. fahéj, kb. 20 dkg szilvalekvár - nekem az általam készített és friss idei, mert éppen azon a napon készült amikor a sütemény is.

A vajból egy dkg-ot serpenyőben megolvasztottam és néhány perc alatt megpirítottam rajta a zabpelyhet, majd sütőpapírra kiterítettem és hagytam kihűlni.  A maradék vajat a cukorral habosítottam, és a felvert tojást is hozzáadva tovább habosítottam. A zabpehellyel összekevertem a lisztet, a sütőport, a fahéjat és a citromhéjat, majd a vajas részbe forgattam. Az így kapott masszából lisztes kézzel golyókat formáztam - páros számú legyen - és egyenként a tepsibe helyeztem, pici helyet hagyva közöttük, és kb 5 cm átmérőjű kekszeket lapítottam belőlük a kezemmel. 180 C fokos sütőben aranybarnára sütöttem. Kihűlés után 2-2 darabot az aljukkal összefordítva szilvalekvárral összeragasztottam. Megszórható porcukorral vagy fruktozzal.
Tipp:  Ha valaki nem szereti a szilvalekvárt, bármilyen más lekvárral is nagyon finom.

2 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon finom lehet! Szívesen megkóstolnám :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos már nem tudok belőle adni, de ajánlom figyelmedbe, hogy elkészítsed, szerintem nem bánnád meg. Bár nem tudhatom, mert az ízlések különbözőek.

      Törlés