2015. október 6., kedd

Kolbászos rizstál


Gyorsan elkészíthető őszi egytálétel ebédre vagy vacsorára. Kolbász helyett adhatunk hozzá virslit vagy krinolint is, ki mit szeret. Ha nincs sok kedvem vagy időm, akkor előveszem ezt a receptet. De ez nem azt jelenti, hogy nem adom meg a módját és összecsapom az ételt, mert azt nem szoktam, még akkor sem ha fáradt vagyok valami miatt. Soha nem készítek olyat amit nem szeretünk, így ezt is elsősorban azért készítem, mert szeretjük.

Hozzávalók: 4 adag

25 dkg rizs,  1 kisebb szál póréhagyma, 30 dkg lángolt kolbász, 3 ek. olaj, 3 tojás, 10 dkg reszelt sajt, 1 ek. mustár, bors, só

A rizst megmostam, és kb. 6 dl vízben megfőztem, a felesleges vizet leszűrtem. A pórét megtisztítottam és apróra vágtam, de lehet karikára is - a zöldjéből is egy keveset. A kolbászt hosszú csíkokra metéltem. A serpenyőben a olajat felforrósítottam és megdinszteltem benne a pórét. Hozzáadtam a kolbászt és kissé ropogósra sütöttem. A tojásokat a sóval, borssal felvertem, belekevertem a reszelt sajtot és a mustárt. A kolbászra öntöttem, azonnal összeforgattam a rizzsel, jól átforrósítottam, hogy a tojás megsüljön, megdermedjen. Azonnal tálaltam egy kevés zöldpaprikával megszórva.

2 megjegyzés:

  1. Líviám, a szokásos ötletességgel készítettél finom egytálételt. Előtte lévő pohárkrémet tuti megenném utána:))

    Köszönöm, hogy benéztél hozzám. Én is minden jót kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza köszönöm, és szívesen adtam volna a pohárkrémből.

      Törlés