2015. szeptember 19., szombat

Körtés marhagulyás (Carbonada)


Ez egy argentin étel lenne, de nem teljesen autentikus, mert én körtével készítettem és barack van az eredeti receptben. Továbbá nem argentin marhából készült, ami ugye folyamatosan füvet legel a pampákon, így ettől a húsuk puha és omlós. Jó nekünk a magyar marha is, így mindentől függetlenül finom volt. Szoktam készíteni külhoni ételeket is, de csak olyat amelyik ízvilága közel áll vagy szinte azonos a miénkkel, ez az étel ilyen.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg marhahús, 1 vöröshagyma, 15 dkg paradicsom, 4 ek. olaj, 1 kk. morzsolt oregánó, só, bors, 1,5 dl fehérbor, 60 dkg burgonya, két Vilmos körte, (de lehet őszibarack is, legyen kicsit keményebb, mert ezzel autentikus, leszámítva az argentin marhát), 

A húst megtisztítottam, megmostam, és nagyobb kockákra vágtam. A hagymát apróra vágtam. A paradicsomot kisebb gerezdekre vágtam. Az olajat felforrósítottam, és a hagymát üvegesre pirítottam, beletettem a húst és azt is 5-6 percig pirítottam. Hozzáadtam a paradicsom felét, sóval, borssal, oregánóval ízesítettem, elkevertem. Hozzáöntöttem a bort, és lassú tűzön 1,5 órán át pároltam. Ha szükséges, az elpárolgó levet folyamatosan, kevés vízzel pótoljuk.,
A burgonyát meghámoztam, megmostam és kisebb hasábokra vágtam - de lehet karikára is - a körtét meghámoztam és cikkekre vágtam (kb. 3-4 db jusson egy adag ételbe)
Amikor a hús majdnem puha, hozzáadtam a maradék paradicsomot a körtét és a burgonyát. Addig pároltam amíg a burgonya megpuhult, majd tálaltam.
Tipp: A krumpli fele helyett édesburgonyát adjunk hozzá, és mazsolát is szórhatunk bele.

2 megjegyzés: