2015. augusztus 8., szombat

Hideg uborkaleves, forró napokra


Igen, mert irtó meleg van már megint, és ilyenkor alig eszünk valamit, legalábbis nehezeket nem. Jöhet még a levesek közül a gyümölcsleves - most is készítettem még gyümölcslevest is - aztán főzelékek sült csirkével egyéb feltétekkel, lecsó, kifőtt tészták, gyümölcsszószok, kovászos uborka, pohárkrémek, natúr gyümölcslevek, dinnye minden mennyiségben, főtt kukorica, stb..
Ez a leves nagyon egyszerű csak össze kell turmixolni a hozzávalókat. Külön hűtenem sem kellett, mert a tejföl, joghurt, az uborka és a leve a hűtőben volt, így már rögtön ehettük is.

Hozzávalók: 2 adag

2 dl tejföl, 2 dl joghurt, 2 db nagyobb kovászos uborka, - de nyers uborka is lehet amiben gyengék a magok - 2 dl kovászos uborkalé, 1 zsemle, felszeletelve, kockára vágva, 4 ek. olaj, 1 csokor friss kapor, 3 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors ízlés szerint 

Általam készített kovászos uborkám van, amit meghámoztam, kockára vágtam, és beleöntöttem  a turmixgépbe, hozzáadtam a tejfölt, joghurtot, az uborkalét, a megmosott, leszárított és  apróra vágott kaprot, az apróra vágott fokhagymát, őrölt borsot és ízlés szerint a sót, - mert a uborkalé is sós - és habosra turmixoltam. Üvegtálkába öntöttem, megszórtam kaporral, és tetejére raktam az olajban pirosra sütött zsemlekockákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése