2015. augusztus 12., szerda

Cukkinis lepénykék sajtos gombaraguval


Ebben a nagy melegben igyekszek olyan ételt készíteni amivel a lehető legkevesebb időt kell tölteni, és könnyű is, mert enni sem nagyon tudunk. Bármennyire is szeretem ilyenkor a meggylevest, gyümölcsszószokat, lecsót, tésztaféléket, gyümölcsöket azért mást is kell enni. Így aztán nekiálltam...

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg cukkini, 2 tojás, 2 maceszlap, + a lisztje a lepénynek való állagától függő mennyiségben, 2 gerezd fokhagyma, fél csokor petrezselyem, zsemlemorzsa, bors, 1 kk. oregánó, só, olaj a sütéshez, 25 dkg rizs
Gombaraguhoz:
50 dkg gomba, 2 gerezd fokhagyma, kakukkfű, bors, 1 vöröshagyma, 10 dkg sajt, só, kevés olaj

A cukkinit megmosom, leszárítom végeit levágom, és héjastól nagy lyukú reszelőn lereszelem, és kinyomkodom. A felvert tojásba teszek 2 ek. olajat, - sót nem, mert újabb levet ereszt a cukkini - borsot, 1 kk. oregánót, az apróra tördelt maceszlapokat, a lereszelt cukkinit és az összezúzott fokhagymát. Hagyom állni a maceszlapok puhulásáig, közben időnként megkeverem.
A gombát megtisztítom, megmosom, és felszeletelem. Két ek. olajban megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát, beleteszem a szintén apróra vágott fokhagymát, a gombát, fűszerezem, sózom és párolom amíg a leve elpárolog, zsírjára sütöm.
A cukkinis masszához keverem az apróra vágott petrezselymet, és annyi maceszlisztet, hogy gombóccá formázhassam, megforgatom a zsemlemorzsában, kissé lelapítom, és forró olajban pirosra sütöm. Csak a sülés közben sózom.
A rizst forró sós vízben megfőzöm leszűröm, kevés olajjal és petrezselyemmel összekeverem, kanállal formázok belőle a tányérra, mellé teszem a lepénykéket, rájuk halmozok a gombából és megszórom a reszelt sajttal.

4 megjegyzés:

  1. Guszták lettek! A cukkini nálunk is kedvenc. Épp a napokban csináltam én is gombával töltött cukkinit. Majd nemsokára töltöm fel, amint sorra kerül :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Szeretjük mi is töltve, de várom a Te recepted is, biztos finom.

      Törlés
  2. Lívia, nagyon ínycsiklandozó lett a töltött cukkinid. Nem tudom miért, de nem szeretem a töltött tökféléket:( Ma is inkább főzeléket készítettem a cukkiniből:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza, ez nem töltött, hanem olyan mint egy fasírt csak nem húsos, hanem cukkinis, fűszeres. A főzelékeket szeretem, de cukkiniből még nem készítettem.

      Törlés