2015. július 18., szombat

Tojásos-húsos rakott zöldbab


A rakott ételek az egyik kedvenc ételcsoport a számomra, zöldségesen, húsosan, rizsesen. tésztásan, burgonyásan, bármelyik jöhet és készítem is.Mondjuk a zöldbab mint zöldség nem a kedvencem, de ebben a változatban úgy együtt a többi hozzávalóval nagyon finom étel lett.

Hozzávalók: 4 adag (bőséges, ezért lehet hatfelé is vágni, vagy nagyobb mennyiségből tepsiben)

50 dkg zöldbab, 20 dkg rizs, 3 tojás, 2 dl tejföl, 5 dkg füstölt szalonna, 40 dkg darált hús (marha, sertés, baromfi, ki mit szeret, vagy akár sonka is), 1 tk. őrölt pirospaprika, 2 gerezd fokhagyma, 1 kisebb vöröshagyma, 5 dkg reszelt sajt, só, bors 

A zöldbabot tisztítás, mosás után darabokra tördeltem, és enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem. A rizst sós vízben megpároltam félpuhára, leszűrtem és félretettem, hogy hűljön. A tojások sárgáját a kihűlt rizzsel és a tejföllel összekevertem, a tojásfehérjét kemény habbá vertem és azt is hozzáadtam. A füstölt szalonnát apró kockára vágtam, kisütöttem a zsírját. A zsírt leszűrtem és abban megpirítottam az apróra vágott hagymát, majd a darált húst, közben borssal, paprikával, sóval, és az apróra vágott fokhagymával fűszereztem. Kikent sütőtálba rétegesen leraktam először a tojásos-tejfölös rizst, rá a fűszeres húst, majd a tetejére a zöldbabot. Készíthetünk több réteget, de fontos, hogy a tetejére bab kerüljön. Az egészet vékonyan lekentem tejföllel, tetejére szórtam a szalonnapörcöt, és a reszelt sajtot. A sütőben átforrósítottam, a tetejét szép pirosra sütöttem.

2 megjegyzés: