2015. július 28., kedd

Fűszeres csirke krumplival


Nem nagy feladat elkészíteni, mert egyszerű, de finom étel.  A sietős hétköznapokon is elkészíthető még vacsorára is. Ha nem sütjük agyon a húst, akkor a visszamaradt, leszűrt zsírjában süthetjük meg az előfőzött egészben hagyott krumplit. Házi kovászos uborkámmal tálaltam.

Hozzávalók: 4 adag

4 db egész csirkecomb, (én ketté vágtam) közepesen apró burgonya kb. 5 db/fő, (de nem muszáj ennyire kiporciózni, sem a húst sem a burgonyát), 4 gerezd fokhagyma, só, bors, petrezselyem, majoránna, 1 dl olaj, 

A húst megmostam, leszárítottam, és a forró olajban minden oldalról megkapattam, ezután takarékra vettem a lángot és fűszereztem a borssal, majoránnával, (de lehet még oregáno is) sóztam és az apróra vágott fokhagymát is beleszórtam, majd felöntöttem 1 dl vízzel és nem teljesen lefedve pároltam puhulásig, (ha szükséges még adható alá kevés víz) majd zsírjára sütöttem. 
A burgonyát vékonyan meghámoztam, vagy ha még gyenge, akkor ledörzsölhetjük, sós vízben a forrástól számítva kb. 10 percig főztem. Leszűrtem a burgonyát és a hús visszamaradt, leszűrt zsírjában pirosra sütöttem, a tányérokon megszórtam petrezselyemmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése