2015. június 13., szombat

Vaníliás muffin torta


Finom piskóta jellegű tészta. Akár alaptészta is lehet, mert tehetünk bele aszalt gyümölcsöket, vagy a tetejére friss gyümölcsöket. Én most csak simán magában készítettem, mert így is finom, pedig van itthon idei friss szamóca és meggy is. Készíthetjük nagyobb mennyiségben - arányosan emelve az alapanyagokat - és nagy tepsiben sütve. Ezt most egy keskeny, kb. 10-12 cm széles, 30 cm hosszú sütőformában sütöttem, így a szeletek kb. 10 cm-esek, a vastagsága meg kinek-kinek ízlése szerint.

Hozzávalók: a fent leírt sütőforma, és a db-szám, a szeletelés vastagságától függ

15 dkg liszt, 17 dkg cukor, (figyeljük az édességet, mert a krémpor is édes!)15 dkg margarin, 1 csomag Aranka vaníliás krémpor, 2 tk. sütőpor, 3 tojás

A margarint a cukorral habosra vertem, egyenként beletettem a tojásokat, és azzal is jól elkevertem. A lisztet, sütőport és a vaníliás krémport is belekevertem, és ezzel is jól elkevertem az egészet. A keskeny sütőformát kibéleltem sütőpapírral, és a masszát beleöntöttem, és közepes hőmérsékleten kb. 20-25 percig - tűpróbáig - sütöttem. Rácsra borítottam, lehúztam róla a sütőpapírt és visszafordítottam a színére. Hagytam hűlni és utána szeleteltem.

2 megjegyzés: