2015. június 2., kedd

Brokkolis - sárgarépás főzelék sült tarjával


Friss, gyenge sárgarépából, brokkoli meg olyan amit mindig vásárolhatunk - ki tudja honnan valót.. A nyár első napjaiban vagyunk, de új sárgarépa azért már májusban is kapható volt. Ezért aki friss zöldségből akart főzeléket készíteni - mint én is - kihasználhattam, hogy lehet tobzódni az évszak kínálta zöldségekben. A zsenge főzelékhez aki jobban szereti készíthet csirkehúst, mi jobban szeretjük a sült tarját, de én is szoktam csirkét is adni mellé.

Hozzávalók: 4 adag

1 csomag új sárgarépa, 1 nagy fej brokkoli, 1 db új főzőhagyma, 1 gerezd fokhagyma, fél csokor petrezselyem, 1-2 dkg liszt, 2 ek. olaj, 1 dl tejszín vagy amennyi kell a megfelelő főzelék állaghoz, só, bors
Feltét: 4 szelet sertéstarja, 1/2 dl olaj, 4 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 kk. majoránna

A megtisztított vékony sárgarépát kb. 2-3 cm-es darabokra vágtam. A megmosott brokkolit szétszedtem kisebb darabokra. Az olajban megdinszteltem az apróra vágott hagymát, hozzátettem az apróra vágott fokhagymát, sóztam, és pár perc párolás után beletettem a sárgarépát és a brokkolit is, és tovább pároltam majd kevés - fél deci - víz hozzáadásával pároltam fedő alatt. Ha szükséges pótoltam a vizet. Amikor már jó félpuha volt, a brokkoliból kivettem pár darabot és botmixerrel pépesítettem, és visszatettem a többihez.(Van akinek elég ez a sűrítéshez, én maradok a lisztnél) Az olajban a liszttel gyenge rántást pirítottam, belekevertem a főzelékbe felöntöttem a tejszínnel, belekevertem a apróra vágott petrezselymet sóztam, borsoztam és összefőztem. Ha szükséges hígítható tejszínnel.
A húst megmostam, klopfoltam, és az olajban mindkét oldalán átpirítottam. beleszórtam az apróra vágott fokhagymát, sóztam, borsoztam, megszórtam majoránnával, felöntöttem 1 dl vízzel és fedő alatt pároltam, a vizet mindig pótolva a puhulásig, majd zsírjára sütöttem.Brokkolis-sárgarépás főzelék sült tarjával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése