2015. május 28., csütörtök

Töltött karalábé és főzeléke



Ez az ételem is,- hasonlóan a rántott csirkecombhoz - pünkösdkor készült, és saját kreációm. Ahogy írtam a friss, üde új zöldségek idejét kihasználva, mert a gasztronomia területén erről szól a tavasz, és pünkösd a gyönyörű tavaszban van. Picit hasonló töltött karalábém már van ITT és ez is egy finom változat - persze csak annak, aki szereti a karalábét.

Hozzávalók: 4 adag

4 db jó nagy karalábé, 20 dkg sertéslapocka (darált), de lehet baromfi vagy sonka is, 10 dkg rizs, 1 tojás, 2 dkg liszt, só, bors, egy kk. morzsolt oregánó, csapott kk. pirospaprika, 1/2 dl olaj, egy csokor petrezselyem, 4 szál újhagyma, 2 gerezd fokhagyma

A karalábékat meghámoztam,megmostam, leszárítottam és kivájtam szép egyenletes vastagságra hagyva a belsejét. A kivájt darabokat ami nagyobb volt apróbbra vágtam. A 2 db apróra vágott hagymát az olaj felében megdinszteltem, beletettem az egyik apróra vágott fokhagymát, és félrehúztam. Az olaj másik felében megdinszteltem a másik két hagymát és fokhagymát és az általam darált húst, fűszereztem, só, bors, oregánó és kevergetve fehéredésig pirítottam, majd kevés vizet hozzáöntve jó háromnegyed részben puhára főztem, és hagytam hűlni. A rizst sós vízben félpuhára főztem, leszűrtem és ezt is hagytam hűlni. Amikor kihűltek összekevertem a rizst, a húst, és a pirospaprikát, belekevertem a felvert tojást. Jól összekevertem és megtöltöttem a karalábékat. A félrehúzott olajos hagymára tettem a karalábékat és felöntöttem vízzel egészen a karalábé szélétől kb 1 cm távolságig, sóztam és lassan felforraltam majd takarékon főztem. Amikor megpuhult kiszedtem, melegen tartottam. A lébe tettem a kivájt karalábékat, puhulásig főztem berántottam pici olajban gyengére pirított liszttel és belekevertem az apróra vágott petrezselymet, nagyobb mély tálba szedtem és beleraktam a karalábékat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése