2015. május 31., vasárnap

Bazsalikom szószos spagetti


Már többször leírtam, hogy a kifőtt tésztákat nagyon szeretem, amiről mindig azt akarják az emberekbe sulykolni, hogy hizlalnak. De ez nem igaz, erre sem, meg más ételekre sem, (burgonya, rizs, sütemények stb.) amiben több a szénhidrát úgy általában. Mértékkel kell mindent enni, és mozogni, akkor biztos, hogy nem hízunk el. Szóval a bazsalikom az egyik kedvenc zöld fűszerem, amelynek az íze csak úgy érvényesül igazán ha frissen használjuk, pl. itt pesto - de maradjunk a magyar megfelelőnél, ha van rá magyar szavunk - szósz formájában. Gyors, és finom étel, bár ez ízlés dolga.

Hozzávalók: 4 adag (de inkább 2-3 a szószt illetően, attól függ, menyit teszünk belőle egy adagra)

2 cserép bazsalikom összes ágának a csúcsát kb, 10 cm magasan levágtam (ugyanis nem a leveleket kell letépdesni, mert azt nem szereti a növény) ezután ezekről tépkedtem le a leveleket, megmostam leszárítottam, 30 dkg spagetti, 20 dkg sajt, (reszelhető), 2-3 gerezd fokhagyma, (pépesre zúzva),  só, 10 dkg mandulapehely (ha nincs jobb híján  a zabpehely is megteszi, de ezt be kell áztatni nagyon kevés tejben, majd kinyomkodni), kb. 1/2 dl olívaolaj
2 ek. olajon a bazsalikomot összepároltam a fokhagymával, sóval. Amint megfonnyadt egy tálba tettem belekevertem a mandulapelyhet, és botmixerrel pépesítettem - ha szükséges még adható hozzá olaj
A tésztát sós forró vízben kifőztem, leszűrtem, összekevertem kevés olajjal. Tányérokra szedtem, tettem rá a szószból és megszórtam a reszelt sajttal. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése