2015. április 19., vasárnap

Sült tarja petrezselymes krumplival, párolt zöldségekkel


Ez az étel olyan egyszerű - legalábbis nekem - hogy gondolkodtam a blogomba tételéről. Aztán íme itt van, mert nem tudhatom, hogy más is úgy gondolja-e ahogy én.

Hozzávalók: 4 adag

4 szelet tarja, 1 kg burgonya, 1/2 kg brokkoli, 2 szál sárgarépa, 3 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyem, 8 szál újhagyma, só, őrölt bors, 1 tk. majoránna, olaj a sütéshez kb. 2-3 ek.

Az olajban a húsok mindkét oldalát megpirítottam fehéredésig, kivettem a húsokat és a szaftban megdinszteltem 4 szál apróra vágott újhagymát, majd 2 gerezd apróra vágott fokhagymát. Visszatettem a húsokat, sóztam, borsoztam, megszórtam a majoránnával és mindig kevés víz hozzáadásával fedő alatt zsírjára pároltam. 
A köreteket külön-külön készítettem: A burgonyát sós vízben főztem leszűrtem. A sárgarépát is sós vízben főztem félpuhára, a brokkolit szintén, de az utóbbit csak pár percig. Ha szép égésmentes zsiradék marad a hús után, akkor abban is összekeverhető a sárgarépa és a brokkoli. De ha nem, akkor készítsünk kevés olajban dinsztelt hagymát, fokhagymát, fűszerezzük be és abban pároljuk tovább a félpuha zöldségeket. A leszűrt burgonyát is külön az olajban elkevert apróra vágott petrezselyemmel keverjük össze.

4 megjegyzés:

  1. Jó, hogy betetted, Lívia!
    Nagyon guszta az ételed. Szép, üde színe van a zöldségeknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza, hogy így gondolod. Szerintem egyszerű, de mi szeretjük.

      Törlés
  2. Kár lett volna nem feltenni :-) Nagyon jól néz ki a tavaszi zöldségekkel :-)

    VálaszTörlés