2015. április 18., szombat

Húsvéti ételeimhez - 2015 - a receptek

Húsvéti sonkás raguleves

Hozzávalók: 4-6 adag

50 dkg hagyományos füstölésű sonka, (a gyorspácos sonka főzőleve nem jó!)1 fej vöröshagyma, 3 ek. olaj, 2 babérlevél, 1 gerezd fokhagyma, 1 ek. szárított tárkony, 3 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 25 dkg mirelit zöldborsó, 1 nagyobb szelet zellergumó, vagy 1 db karalábé, só, őrölt bors a galuskához: 1 tojás, liszt, só

A sonkát megmosom, kockára vágom. Az apróra vágott hagymát az olajon megdinszteltem, hozzáadtam a sonkát és összepirítottam. Felöntöttem 2 liter vízzel, hozzáadtam a babérlevelet, fokhagymát és kb. 50 percig főztem. Beletetettem a hámozott, kockára vágott zöldségeket és puhára főztem. Sóztam, borsoztam és hozzáadtam a zöldborsót, tárkonyt. További 10 percig főztem. 
Közben elkészítettem a galuskát: a tojást elkevertem annyi liszttel, hogy teáskanállal szaggatható tésztát kapjak, megsóztam és a kanállal a forrásban levő levesbe szaggattam és készre főztem a levest.
Főtt tojás szeletet tettem rá a tálaláskor.

Fotó:ITT

Sült libacomb tormás törtkrumplival, uborkasalátával

Nem írok róla receptet, mert nem komplikált étel. Sült libacomb is van már a blogomban más köretekkel, a szokásos törtkrumpliba csak belekevertem az ecetes tormát, - legkevesebb 1 ek. - az uborkasalátát is mindenki ismeri.

Fotó: ITT

Húsos savanyú káposzta - vagy Székelygulyás

Leírás: ITT

Fonott kalács hat szálból

A recept Farkas Vilmos blogjáról származik és nagyon finom. Van videó ahol bemutatja a fonást is.

1 db 50 dkg-os kalácshoz

34 dkg liszt, 3,4 dkg porcukor, 3,4 dkg vaj, 2 kisebb tojás sárgája, 2 dkg élesztő, 4 g só, 1,65 ml langyos tej, 1 vaníliarúd kikapart belseje, 1/2 citrom reszelt héja, 1/2 narancs reszelt héja

Egy kevés tejben keverjük el az élesztőt, a tojások sárgáját, és a porcukrot. Majd az összes összetevőt gyúrjuk össze és dagasszuk simára. Ezután hagyjuk érni a tésztát 20 percig, majd gyúrjuk át és további 20 percig pihentessük. A tésztát osszuk hatfelé, és gömbölyítsük fel a kis darabokat. Rövid pihentetés után sodorjuk meg a szálakat, kb. 30 cm hosszúra. Ügyeljünk rá, hogy a szálak a végei felé folyamatosan vékonyodjanak. Fonjuk össze a szálakat és kenjük le egész tojással, majd 20 percig kelesszük meleg, gőzös helyen. Utána szobahőmérsékleten pihentessük még meg nem szárad rajta a tojás Ekkor kenjük le újra, és továbbra is hagyjuk szobahőmérsékleten 15 percet pihenni, míg meg nem szárad rajta a tojás. Így összesen maximum 35 percet kelesszük. 191 fokos, előmelegített, gőzmentes sütőben 22-23 perc alatt süssük készre. De ez a sütőktől függ...

Fotóm: ITT

Tojáskrém-saláta zöldekkel

6 db főtt tojás, 5 dkg vaj, 2 ek. majonéz, 1 ek. tejföl, 1 tk. mustár, 1 ek. ecetes reszelt torma, só, őrölt bors, 1 kis csokor medvehagyma, 1 kis csokor zsenge retek, 20 dkg zsenge zöldborsó (fagyasztott)

A borsót sós vízben puhára főztem. A megpucolt tojásokat össze is törhetjük villával, vagy sajtreszelőn lereszelhetjük. Beletettem a vajat, majonézt, tejfölt. Ízesítettem mustárral, tormával, sóval, borssal. Hozzákevertem az apróra vágott medvehagymát, a megmosott héjas kis kockára darabolt retket és a lecsöpögtetett puhára főzött zöldborsót. Hűtőszekrénybe tettem - 1-2 óra elég - hogy az ízek összeérjenek.

Fotó: ITT


2 megjegyzés:

  1. Líviám, nagyszerűek az ételeid! A fonott kalácson 6 szálból, csak ámulok!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza, próbáld ki, mert nem nehéz és nagyon finom a kalács.

      Törlés