2015. április 26., vasárnap

Almaszósz bundás kenyérrel


Imádjuk a gyümölcsszószokat, pláne ha már melegedik az idő. Az almát már a tél végén is készítettem, az idén már kétszer, és alig várom, hogy lehessen kapni friss meggyet, meg egrest, mert ezek a gyümölcsök még a nagy kedvencek. Rendszerint bundás kenyérrel, vagy sült hússal esszük.

Hozzávalók: 4 adag (bőséges)

8 szem Golden alma, (de bármelyik fajta jó),  2-3 dkg liszt, 2 dl tejföl, 1,5 dl tej, 1 csapott kk. fahéj, 1 csapott kk. szegfűszeg, csipet só, citrom, fruktoz (ízlés szerint) vagy cukor

Az almákat meghámoztam, félbevágtam, majd negyedeltem és kimagoztam. Lehet még a negyedeltet felezni. Én nem szoktam túl vékonyra szeletelni. Lábosba tettem és annyi vizet öntöttem rá amennyi épp csak ellepte. Beletettem a fűszereket, sót és felforraltam, de azonnal takarékra vettem és úgy főztem tovább - se kemény se túl puha ne legyen. A liszt, tejföl, tej és a reszelt citromhéj csomómentes keverékével behabartam, és még kevés ideig főztem. Jó langyosra hűtöm a konyhában, majd a hűtőben tartom és hidegen tálalom. Én nem szeretem előre édesíteni csak ízlés szerint a tányéron és a citrom levéből is akkor nyomok ki rá levet, és lazán összekeverem. Bundás kenyérrel fogyasztottuk.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó párosítás mindkettőt nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, mi is nagyon szeretjük, nagy melegben olyan mint a fagylalt csak más ízben és formában.

    VálaszTörlés
  3. Egész télen készítek gyümölcsszószokat almából, kompót meggyből, ősziből, körtéből, szilvából /ebből van fagyasztott felezett nekem/.
    Télen még sűrűbben is van nálunk, akár magában pirított grízzel vagy húslevesben főtt húsokhoz, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Télen nem szoktam készíteni, mert akkor hideg van, és mi a gyümölcsszószokat csak hidegen szeretjük, és az nem megy, hogy kint is hideg van, meg bent az étel is hideg. Gondolom, hogy Ti télen akkor melegen fogyasztjátok.

      Törlés
  4. Én is szeretem mindkettőt, de együtt még nem ettem :-) Biztos finom volt.

    VálaszTörlés