2015. március 19., csütörtök

Mandarin-ananász lekvár


Kerülök .fordulok és már főzök is 2-3 kis üveggel valamilyen - jelenleg is kapható leginkább déli gyümölcsből - lekvárt. Ezt akkor is megteszem, ha minden évben főzök baracklekvárt, szilvalekvárt, meggylekvárt, ribizlilekvárt, birsalmalekvárt stb., mert ez nem a megszokott szezonális, bár én annak a híve vagyok. De jó a változatosság is.Nagyobb menyiségre nem vállalkozok egyszerre, mert elég macerás a narancs vagy a mandarin húsát kiszedni a hártyái közül. 
Ez ugyanúgy készült mint a Limoncellós kivi-alma lekvárom ITT, csak most itt az ananász konzervből van, a levét leöntöttem, és a meghámozott, hártyáitól megtisztított mandarinnal kevertem össze, és fűszereztem, ízlés szerint édesítettem.

4 megjegyzés:

  1. De szép színe van, jó lenne megkóstolni :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Olyan régóta foglalkoztat a narancs lekvár elkészítése, de még nem jutottam a cselekvés szintjére:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valóban finom. Próbáld ki Évikém, mert bármikor elkészíthető, nem szezonfüggő.

      Törlés