2015. március 14., szombat

Húsos, zöldpaprikás rizs


Rizses ételt sokféleképpen készíthetünk, a nálunk ismert rizses hús változaton kívül. Most én a hús fűszerezésén és a rizs összetételén is változtattam, és így egy könnyű, tavaszias változat született. Már többször írtam, hogy szeretem az olyan ételeket, - mert nekem kell készíteni - amit ha összeállítok a sütő megsüti, vagy ha felteszem a tűzre ott is csak időnként kell figyelni. Ez az utóbbi. Nem lehet elrontani.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg lapocka - de baromfi is lehet - 1 vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 csapott tk. pirospaprika, őrölt bors, oregáno, pár karika csípős zöldpaprika, só, 1/2 dl olaj
25 dkg rizs, 1 db piros kaliforniai paprika, hegyes zöldpaprika, egy csokor petrezselyem

A húst kockára vágtam, a vöröshagymát és a fokhagymát apróra. Az olajban kissé dinszteltem a vöröshagymát, zöldpaprikát, beletettem a fokhagymát és a húst. Kevergettem fehéredésig, és beletettem a fűszereket, sóztam és fedő alatt pároltam, majd kevés vizet öntöttem hozzá, és tovább főztem sűrű szaftjáig. 
A rizst sós vízben megfőztem, a főzés utolsó percében beletettem az apróra vágott paprikákat, és már gyorsan le is szűrtem, nagyon pici olajat adtam hozzá és az apróra vágott petrezselymet, hozzáadtam a húst is és lazán összekevertem, és már tálaltam is, zöldpaprikával a tetején.
A piros színű paprikát apróra vágva tehetjük a kész étel tetejére is, és még megszórhatjuk a petrezselyemmel.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! És a piros és zöld paprikával még aktuális is most :-) és persze finom ízt adhat neki :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Nem volt szándékos a piros és zöld paprika, csak most gondoltam rá, hogy írtad, hogy még aktuális is.

      Törlés