2015. február 10., kedd

Sólet egyszerűen


Igazi tartalmas és jó téli eledel. Ha jó nagy fazékkal készül pl. 6 személyre, akkor ehetjük egy héten át, már aki bírja, hogy többször egyen. De tényleg régen a nagymamám is jó sokat készített belőle.
Én ritkán készítem és elsősorban a férjem kedvéért, mert nagyon szereti. Persze én sem vetem meg.
Készíthető úgy is ahogy én készítem nem sütőben, nincs különbség, ugyan olyan finom. Most kihagytam a füstölt libacombot - bár azzal az igazi - és a főtt tojást is - nem kötelező, de valamilyen füstölt hús mindig legyen benne.

Hozzávalók: 4-6 adag (kisebb mennyiségben nem érdemes nekifogni)

60 dkg tarkabab, de lehet vegyesen fehér is benne, 40 dkg füstölt marhahús (szegy), 40 dkg sertéstarja, 15-20 dkg gersli (árpagyöngy), 2 kisebb fej vöröshagyma, 6 gerezd fokhagyma, 2-3 púpos ek. libazsír, 2 csapott ek. liszt, só, bors, pirospaprika, pár db babérlevél

A babot egy éjszakán át áztatom. Egy nagyobb edénybe elkezdem rakni a hozzávalókat. A libazsíron megfonnyasztom az apróra vágott hagymát. Erre teszem a leszűrt bab felét, és a gersli felét. Ráfektetem a szeletelt húst, de lehet kockára vágott is, megszórom 1 kanál liszttel, beterítem a többi babbal, gerslivel, megszórom az apróra vágott fokhagymával, ráterítem a tarját, rászórom a maradék lisztet, rá a babérleveleket, pirospaprikát, sózom, borsozom, és felöntöm annyi vízzel ami ellepi, lefedem, és takarékon kezdem főzni, sütni,.3 óra alatt kész. Az edény tetejét nem emelgetjük, nem kavarjuk, legfeljebb rázogatjuk. Ha szükséges, akkor a vizet pótolni kell.
Betolható a sütőbe is lefedve, és alacsony hőfokon sütjük, itt is rázogatni kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése