2015. február 16., hétfő

Legényfogó leves


Még most volt Valentin-nap, de a csábítás egy finom étellel soha nem múlhat el - én ezt 14-én szombaton készítettem. Nekem pedig már nem kell legényt fognom, mert megfogtam évtizedekkel ezelőtt, és már úgy néz ki, hogy meg is tartom. De ahogy a szólás mondja, a férfit a hasán keresztül lehet megfogni, hát akkor most ezzel az étellel is sikerült - persze ezt nem gondolom komolyan, mert nagyon sok minden kell még ahhoz.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg sertéslapocka, 20 dkg csirkemáj, 25 dkg csiperkegomba, 30 dkg zöldborsó, 2 db sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 kisebb db zellergumó, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 dl tejföl, 1 csapott ek. pirospaprika, 1 csapott ek. majoránna, 1 csapott ek. tárkony, fél csokor petrezselyem, só, bors, 1/2 dl olaj
Az apróra kockázott hagymát az olajban megdinszteltem, hozzáadtam a felkockázott lapockát, enyhén lepirítottam, beletettem a hámozott kockára vágott zöldséget. Rászórtam a pirospaprikát, a szárított fűszereket, pár percig pirítottam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, és felöntöttem a levest - 1,5-2 liter vízzel. Egy órán át főztem, majd beletettem a zöldborsót, a májat, és a szeletelt gombát. További 20 percig főztem a levest, majd egy merőkanállal kivettem belőle és elkevertem a tejföllel, és fokozatosan visszakevertem a levesbe, rászórtam az apróra vágott petrezselymet, pár percig még összefőztem.


2 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta! Finom lehet, jó gazdag leves!
    Ha magamnak vagy a lányomnak szeretnék legényt fogni, biztos főznék ilyet, de már mindketten elkeltünk :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, finom volt. Katalin már én is és a férjem is elkelt, együtt vagyunk már évtizedek óta, de attól még főzöm. Így Te is elkészítheted ha megtetszett.

    VálaszTörlés