2015. január 17., szombat

Gombás lecsó tarhonyával


Többnyire a hagyományos módon készítem a lecsót - paprika, paradicsom, kolbász - de most egy kicsi gombát is tettem bele. Azért kicsit, mert nem jellemző rám az, ha valami  hagyományos, akkor azon változtassak, nyilván azért, mert úgy szeretjük, de meg kell, hogy mondjam, nem bántam meg. A gomba elég íztelen, és ha jó belőle a paradicsomos gombasaláta, akkor a lecsóval is jó. 

Hozzávalók: 4 adag

6 db zöldpaprika, 1 nagy paradicsom, kis doboz sűrített paradicsom, -nekem általam eltett natúr lecsóm volt - 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma,  2 pár debreceni, de lehet 4 pár is, só, bors, 1 tk.. őrölt pirospaprika , 1 kk. morzsolt bazsalikom, 20 dkg tarhonya, 1/2 dl + 1 ek. olaj, 25 dkg gomba

A gombát megtisztítottam, a tönkjét megkapartam és vékonyan felszeleteltem. A hagymát, fokhagymát apróra vágtam és a fél deci olajban , megdinszteltem, beletettem a fokhagymát is és a felszeletelt gombát sóztam, borsoztam, és pároltam amíg elfőtte a levét. Ezután beletettem a pirospaprikát, beleöntöttem az üveges lecsómat, a sűrített paradicsomot, a bazsalikomot, összekevertem és a tetejére tettem a bőrétől megszabadított hosszában félbevágott debreceni kolbászokat. Lassú tűzön összepároltam. Nem kell neki sok idő, mert minden félkész vagy kész benne.
Közben elkészítem a tarhonyát, a maradék olajban kicsit megpirítom a tarhonyát, felöntöm vízzel, sózom és takarékon főzöm, míg elfövi a vizet és puha lesz - szükséges időközönként utána önteni vizet, pláne ha 8 tojásos a tarhonya. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése