2014. december 27., szombat

Karácsonyi ételeink 2014-ben - és a karácsony jelképei


Fenyőfánk most is mint mindig egyszerű és szellős, mert én szeretem látni a fát. Többnyire az általam készített horgolt, filc, papír, toboz, csuhé stb. tárgyakkal díszítem - az eklektika jegyében.







A fára már régóta nem teszek szaloncukrot, de a hangulat kedvéért - meg azért is, mert a szaloncukor hungarikummá fog válni, meg desszertként sem utolsó a Ferrero Rocher csoki gömbbel és a bonbonokkal együtt - kerül az asztalra.







Aszalt szilvaleves édes galuskával tejszínhabbal














Halászlé














Göngyölt fűszeres csirkemell franciasalátával.














Sült pisztráng zöldborsópürével, sült krumplival
(a püré nagyon megy hozzá, nekem elég is lenne, de van a családomban olyan, akinek nem elég, ezért van hozzá még krumpli is)








Sült libacomb hagymás, fűszeres tört krumplival, hagymalekvárral










Somlói galuska Imádjuk, ennek ellenére nem készítem sűrűn. 












Máktorta csokimázzal dióval megszórva. Évtizedek óta egyetlen évben sem maradhatott el a bejgli, de az idén leszavaztam magam a készítéséről. Valahogy beleuntam.





Kókuszos kocka csokimázzal.











A karácsonyi kaktuszom teljes pompájában















4 megjegyzés:

  1. Jó menüsorod volt.

    Képzeld a karácsonyi kaktuszom megint novemberben virágzott, most már 3-ik éve, tehát ezentúl novemberi kaktusz a neve nálam:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Anikó. A kaktuszról annyit, hogy ha jól emlékszem fehér vagy sárga a kaktuszod. Ezek jóval korábban virágoznak. A lilás-rózsaszín az menetrendszerűen mindig karácsonyra. Nekem is volt fehér és sárga is, még tavaly gyönyörű volt, virágzott - bent van a blogomban is fotó róluk - és aztán az idei év elején szinte egyik napról a másikra mind a kettő tönkrement. Nem tudom az okát, mert úgy hullottak le az ágak, hogy egészségesnek látszottak, nem volt fonnyadt, puha, és hiába dugtam újra földbe nem maradtak meg.

      Törlés
  2. Nagyon jó volt a kínálat :-) Ha ennyi minden nem is, de hagymalekvár nálunk is volt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Készítesz majd Te is még sok finomságot, mert meggyógyulsz teljesen mindenki örömére, akik szeretnek

      Törlés